Teistmoodi koolipäev

Kevadvaheaja eelne koolipäev Kadrina Keskkoolis oli eriline, sest vanemad õppurid tutvustasid noorematele oma huvisid ja hobisid. Lisaks külastati kohapealseid ettevõtteid.

Gümnasistid näitasid oma ettevõtlikkust, valmistades 1.-6. klassi õpilastele ette 26 töötuba, kus nooremad õpilased said tegutseda erinevates valdkondades. Tunnustuseks ütlesid 5.a klassi õppurid: "Saime teha midagi sellist, mida me kunagi varem polnud teinud." Gümnaasiumiõpilased valisid töötubade sisu vastavalt oma huvidele ja võimetele ning valik oli lai ja mitmekesine.

7.-9. klasside õpilased aga külastasid sel päeval kohalikke ettevõtteid.

Põnevad töötoad olid näiteks teadusvaldkonnas, kus sai teha keemia katseid, avastada kosmost meisterdades pööratavat taevakaarti ja tutvudes teleskoobi kasutamisega. Huvitav reis tehti mikromaailma, kus uuriti sulgi, liiva, rakke, baktereid ja veel palju muud. Tehnikatoas vaadati, kuidas toimib arvuti, millistest osadest see koosneb ning kuidas ise koostada arvutit.

11. klassi noormehed hoiatasid kavala interneti ohtude eest rääkides parooliturvalisusest, viirustest, häkkeritest ja muudest valitsevatest ohtudest. Ohtudest oli juttu ka suitsetamisest ja tervislikust toitumisest rääkivatest töötubades.

Mõistuse teritamine käis koos sudokude lahendamisega, erinevate lauamängude mängimisega ning huvitavate, mõttetööd nõudvate ülesannetega.

Lastele meeldisid väga töötoad, kus sai näidelda, pilli õppida või tantsida. Algajad näitlejad tegid oma esimesi samme Hollywoodi poole esitades sketše nagu lavakooli sisseastumisel, muusikatubades õpiti trummi ja kitarri mängima ning valmistati ise selliseid muusikariistu nagu paaniflööt, marakad, kõristi ja trumm. Tantsuoskust sai proovile panna hiphop stiilis, mida õpetasid 11. klassi tüdrukud. Midagi täiesti uut pakkus meie vahetusõpilane Prantsusmaalt, kes õpetas oma töötoas prantsuse keelt ja tutvustas oma kodumaad.

Unenäopüüdjate valmistamine arendas loomingulisust ja käteosavust, lisaks meisterdati fantaasialoomi geomeetrilistest kujundites, disainiti kaarte ja valmistati lõbusaid aksessuaare. Loovat lähenemist oli vaja ka aaretejahis, kus erinevates koolimaja punktides täideti põnevaid ülesandeid.

Õpilaskodus käidi valmistamas lõbusaid küpsiseid ja kooli õppeköögis sai ise teha muffineid, omletti ja pannkooke. Spordipisikut süstiti noortesse mitmes töötoas - pallimänge sai mängida võimlas ja spordikeskuses, tegeleti kestvusspordiga ja ujula rõõmustas lõbusate ujujate üle.

"Selliseid päevi võiks rohkem olla", nii arvasid 2.b klassi õpilased ja jääb üle nendega nõustuda. Kui mitte varem, siis järgmise aasta märtsis saavad vanemad koolikaaslased oma noorematele kolleegidele taas oma tarkusi ja oskusi jagada.

Internetiohtude töötuba   Reis mikromaailma
Keemiline vikerkaar   Muusikatuba

VAATA VEEL PILTE

Kirjutas Hegi Soosaar, inglise keele õpetaja, päeva koordinaator

Sa oled siin: Avaleht Uudised Õppetöö Teistmoodi koolipäev