Meie õpetajad jätkasid enesetäiendamist ka teisipäeval, mil koolitaja Ruta Püvi viis läbi koolituse „Andekas õpilane ja andekust toetav kool“. Koolitusel arutleti, kuidas märgata ja toetada andekaid õpilasi, kuidas luua neile arendav ja motiveeriv õpikeskkond ning milliseid praktilisi võtteid ja hindamisviise kasutada, et iga laps saaks oma tugevused särama lüüa. Õpetajad said mitmeid häid ideid diferentseerimiseks, loovuse ja enesekindluse toetamiseks ning koostöö tugevdamiseks nii õpilaste kui ka lapsevanematega. Sellised koolituspäevad innustavad ja aitavad meil kujundada kooli, kus iga õppija saab oma potentsiaali täielikult avada.
Meie koolis tähistasime seda mõnusate lugemishetkedega – raamatud said hääle ja kuulajad said osa põnevatest lugudest. Jagame killukesi 5.b, 3.c ning 6.a ja b klassi ettelugemishetkedest.
Eelmisel reedel külastas Kadrina Keskkooli Vinni-Pajusti Gümnaasiumi tugimeeskond koos õppejuhiga. Kohtumise eesmärk oli vahetada kogemusi, jagada toimivaid lahendusi ja tutvuda meie kooli tugisüsteemi ülesehitusega. Rääkisime põhjalikult, et saame olla tänulikud, et Kadrina Keskkoolis on olemas terviklik tugimeeskond – tugiteenuste juht, sotsiaalpedagoog, eripedagoog, koolipsühholoog, logopeed ning õpetajaabid, kes toetavad igapäevaselt õpilaste arengut. Rääkisime nmbritest – meie koolis on ligikaudu 145 HEV-õpilast (umbes 30% kogu põhikooli osast), kellest pea 90 vajavad eripedagoogilist ja umbes 50 sotsiaalpedagoogilist tuge. Andsime ülevaate, kuidas toetuse korraldus on meil paindlik – lisaks individuaalsele lähenemisele toetavad õpilasi ka eriklassid ning õpetajaabid, kes on määratud hetkel ca 40 erineva õpilase juurde. Arutlesime ka dokumentatsiooni, arengukaartide, individuaalsete õppekavade ja kohtumiste kokkuvõtete üle. Oli väga tore ja sisukas lõunapoolik, mis andis võimaluse jagada oma kogemusi ja õppida üksteiselt. Tekst: Kadi Murakas
Selle õppeaasta esimese vaheaja esimene päev möödus meie õpetajatel intensiivselt ja inspireerivalt. Tööd tehti kahes erinevas grupis: Liikuma Kutsuv Kool Kuna Kadrina Keskkool on liitunud Liikuma Kutsuva Kooli programmiga, rääkisime tänasel koolitusel sellest, miks on oluline, et koolikeskkond toetaks laste igapäevast aktiivsust ja liikumisrõõmu. Õpetajad said katsetada erinevaid meetodeid, mis aitavad liikumist õppetöös loomulikul moel integreerida, ning ühiselt arutleti, millised tegurid meie koolis liikumist soodustavad ja millised seda takistavad. Ühise arutelu käigus leidsime ka mitmeid praktilisi lahendusi, kuidas koolipäeva jooksul liikumist veelgi enam toetada. Koolitust juhendasid Liina Suurkivi, Kirke Külmhallik ja Laura Pruul. Traumateadlik lähenemine koolis Teist koolitusgruppi juhendasid Haridus- ja Noorteameti Rajaleidja keskuse spetsialistid, kes viivad ellu projekti „Traumateadliku lähenemise toetamine haridussüsteemis“. Selle raames koolitati välja 16 spetsialisti, kes viivad eri piirkondades läbi Teaching Recovery Techniques (TRT) mudelil põhinevaid koolitusi. Nende eesmärk on suurendada koolide ja lasteaedade võimekust märgata ja toetada traumakogemusega õpilasi. Täname kõiki koolitajaid ja õpetajaid, kes pühendasid oma vaheajapäeva õppimisele ja enesetäiendusele – kõik selleks, et meie õpilastel oleks koolis hea olla.
Laupäeval, 18. oktoobril 2025 toimus Vinni-Pajusti Gümnaasiumis Virumaa matemaatikaülesannete lahendamise võistlus, kus osalesid koolid Ida- ja Lääne-Virumaalt juba 30. korda! Matemaatikavõistlus on meeskondlik, mis koosneb kahest osast: Mõlema osa tulemused liidetakse. Võistlusklasse oli kaks: Meie koolist osalesid: Meie kooli noorem võistkond saavutas väga tubli 3. koha!
Kadrina Keskkoolis toimus külalistunni raames traditsiooniline humanitaar-sotsiaalsuuna meediaõppurite korraldatud valimiste eelne debatt, mida hinnates leidsid osalenud, et see võiks teistelegi koolidele oluliseks eeskujuks olla. Kohalike omavalitsuste valimiste eel olid Kadrina Keskkooli aulasse gümnaasiumiosa õppurite ette 11. klassi meediagrupi poolt kutsutud KOV valimistel kandideerivate erakondade ja valimisliitude esindajad koos üksikkandidaadiga. Valimistel kandideerijad vastasid koolinoorte küsimustele Kadrina tuleviku kohta – alates koolimaja ja kooli tulevikust kuni tuulikute ehitamise ja kergliiklusteede valgustamiseni. Jutuks olid ka Kadrina keskväljaku ehitamine ja külade areng, samuti varjendite vajalikkus. Omaette teemalõiguna arutleti spordirajatiste ehitamise ja renoveerimise üle. Ligi poolteist tundi kestnud volikogusse pürgijate mõttevahetusel osalesid valimisliidu Terve Koduvald esindajana Marko Teiva ja valimisliidu Tegu Seob esindajana Airi Raus. EKRE-t esindas Tiina Seier ja Isamaad Siim Umerov. Lisaks oli laval üksikkandidaat Raido Kärdla. Kõik õpetajad, aga ka poliitikud, kellega pärast debatti rääkisin, kiitsid noorte korraldatud debatti. Nad rõhutasid toimunu rahumeelsust, teemade aktuaalsust, aga ka kõigile osalejatele rõhutatud võrdsete võimaluste andmist. Hindajad leidsid, et Kadrina Keskkooli valimiste-eelse debati laadseid kodaniku- ja meediaõpetuse praktilisi koolitusi võiks valimiste eel toimuda kõikides koolides. Rein Sikk, Kadrina Keskkooli meediaõpetaja
Loodusteaduste (LOTE) õppesuuna õpilased õppisid 8. oktoobril Tallinnas. Esmalt külastati Tallinna Loomaaeda, kus giidide juhendamisel läbiti haridusprogramm „Liigikaitse“. Ühise ringkäigu ajal saadi põhjalikumalt teada ohustatud liikidest Eestis ja maailmas, liigikaitsest, kaitsekategooriatest, märgiste IUCN, CITES, EEP tähendustest, loomaaedade tähtsusest ja vajalikkusest liikide kaitsmisel ja teadusuuringutes. Toredate ja põhjalike giidide abiga talletati nii mõnigi põnev ja uus teadmine. Õppeprogrammi lõpus toimus looduskooli klassiruumis lauamängu stiilis rollimäng „Tiigrikaitse“, mille käigus sai näitlikult selgeks, mismoodi mõjutab liiki elupaikade kadu, elupaikade killustumine, milline mõju on salaküttimisel, toidubaasi vähenemisel jt teguritel. Looduskooli ruumides kohtuti erinevate loomadega ning neid sai isegi katsuda. Seejärel said õpilased iseseisvalt loomaaias ringi vaadata ja oma lemmikud üles otsida. Uues tiigriaias näitas ennast amuuri tiiger, ümisejad olid veel urgudest väljas, Benneti kängurud uudistasid inimesi, jääkarud suhtlesid aktiivselt omavahel jne. Õppepäev jätkus Tallinna vanalinnas asuvas Eesti Loodusmuuseumis, mida enamik õpilastest polnudki varem külastanud. Toimus muuseumit tutvustav giidituur – saadi teada muuseumi põnevast ajaloost, olevikust ja tulevikust. 2027. aastal valmib uus ja moodne Baltikumi suurim puidust hoone, Põhjamaade modernseim loodusmuuseum täiesti uue kaasaegse püsiekspositsiooniga – tuumnäitusega „Kooselu kunst“. Kuid ka praegune muuseum ja erinevate näituste ekspositsioonid on huvitavad ja informatiivsed, kus saab kasutada nii interaktiivseid vahendeid kui ka oma kätega loodust tunnetada. Pärast giidituuri valisid õpilased endale meelepärase näitusesaali ja koostasid ise erinevaid ülesandeid, mida nemad giidina tahaksid tutvustada. Valitud sai nii geoloogiasaal, metsakoosluste, soode, niitude näitused, aga ka ajutine näitus „Puudega linn“. Muuseumi trepigaleriis sai veel tutvuda kevadel avatud Eesti ühe tuntuima ja nõutuima taimejoonistaja Guara Muuga tööde näitusega. Guara Muuga on loonud üle 2500 taimeillustratsiooni, tema joonistatud taimed paistavad loomulikena ja on ka kunstiliselt kaunid. Õpilaste hinnangul oli õppepäev väga hariv ja tore, kus sai teada palju uut, kuid korrata uue nurga alt üle ka varasemaid teadmisi. Tekst ja fotod: Siret Pung, LOTE suunajuht
Esmaspäeval, 13. oktoobril külastasid Kadrina Keskkooli humanitaar- ja sotsiaalsuuna õpilased Kadrina vallas asuvaid mõisaid, et tutvuda kohaliku kultuuripärandiga. Õppekäigu esimene mõis oli Neeruti, mis on üks väheseid juugendstiilis mõisaid Eestis. Seejärel suundusime Udriku mõisasse, kus Reet Kruusmann tutvustas hoone ajalugu ja selle tähendust piirkonnale. Teel Vohnja mõisa, vaatasime üle ka uuenduskuuril Undla mõisa.Vohnja mõisas rääkis Vohnja Lasteaed-Algkooli direktor Õnne Kiviperk hoone ajaloost ning tänasest kasutusest haridusasutusena. Pärast huvitavat tuuri Vohnjas jätkus retk Kolu mõisasse, kus Jaanus Reisner jagas teadmisi mõisa ajaloost ja selle taastamise protsessist. Mõisatuur pakkus õpilastele väärtuslikku võimalust õppida tundma Eesti mõisakultuuri, arhitektuuri ja ajalugu nende paikade keskel. Tekst – Evelin TiiterFotod – Merike Sikk
Enne vaheajale minekut, käisid 1. klasside õpilased tutvumas raamatukoguga. Rääkisime, mis on raamatukogu, mida siin teha saab, milliseid raamatuid on raamatukogus, kuidas hoida raamatut ja kuidas käib laenutamine. Tunni lõpus said lapsed tunnistuse koolituse läbimise kohta.Nüüd on ka meie noorimad koolikaaslased raamatukogus lugejad! Kohtume raamatukogus! Kirjutas Aino PõldaasPildid Marge Abner, Elle Tamme, Maarja Kalaus
Eestis tähistatakse hõimupäeva oktoobrikuu kolmandal laupäeval. See on riiklik tähtpäev, mille eesmärk on väärtustada ja tutvustada Eesti ning teiste soome-ugri rahvaste ühist päritolu, keeli ja kultuuri. Sel aastal langeb hõimupäev 18. oktoobrile. Kadrina Keskkoolis tähistasime hõimupäeva kogu nädala vältel! Toimusid viktoriinid, mis panid proovile õpilaste teadmised soome-ugri rahvastest, ning täna külastas meid EMTA pärimusmuusika osakonna üliõpilasansambel. Gümnaasiuminoored said nautida elavat pärimusmuusikat, nuputada, kes on kuparimoori või mida tähendab villavillakompanli, lõpetuseks keerles saalis rõõmus labajalg. Suur tänu õpetaja Merike Lillemägile, kes kontserti korraldas!