ITi ja NUTIfestivali CADina idee autor Juhan Viise mainib, et on CADrina arengutega kaasas käinud selle algusest saati, sest näeb just CADrinas tuge Kadrina Keskkooli jätkusuutlikkusele. Aga milleks ikkagi Kadrinale CADrina? Näen siin kolme olulist omavahel tihedalt seotud teemat: vald, kool ja noorte tulevikuväljavaated. Tugev kool on oluline eeldus noortel peredel elukoha valikul. Noorte olemasolu aga kindlustab vallale arengu ja elujõu. Ürituste sarja käivitades võtsime sihikule olulised põhipunktid, et CADrina eesmärgiks on olla Kadrina Keskkooli tugevust väljendav kaubamärk ja ühtlasi noortele CAD joonestamist ja inseneriharidust julgustavalt tutustav iga-aastane tipptasemel sündmus. CADrina viiakse läbi Kadrina Keskkooli meeskonna poolt projektijuhtimise parimaid meetodeid kasutades ja mentoreid kaasates – olles seega tiimides kaasa löövatele õpilastele ja õpetajatele omakorda projektijuhtimist ja organiseerimisvõimet arendavaks praktikaks. Sellised oskused tagavad noortele paremad tulevikuvõimalused eduka karjääri vôi oma ettevõtluse teostamiseks. Intervjueerisid Jekaterina Bolonenkova ja Laura Stüf, Kadrina Keskkooli HUSO suuna meediaõppurid
3. märts – 7. märts toimus Kadrina Keskkooli 1. kooliastmel tüdrukute nädal. 8. klassi tüdrukud Eva Kendra ja Karin õpetasid tüdrukutele patside ja paberpärlite tegemist. Kooliõde Inge arutas õpilastega ,,Kuidas olla terve?” Õpetaja Helena räääkis oma tööst grimmeerijana. Juuksur Kirsti õpetas tüdrukutele ,,mullipatsi” tegemist. Külas käisid emad Kristiina ja Ingrid. Lapsed joonistasid pabernukkudele riideid ja disainisid uut koolivormi. Õpetaja Kadi pani välja näituse pabernukkudest.
CADrina, IT- ja nutifestival, on suurim üritus mis Kadrina noori harib. See hõlmab endas joonestamist, IT-d, teadust ja alati ka mingisugust performance‘it, ülekoolilist ülesastet, kus oma roll paljudel. Just CADrina avapaugud on alati kõige oodatum osa terve festivali jooksul. Avalöök kujutab endast väikest show‘d kus on laulupalu, tantsu ja ka nalja. Piiriks on vaid lavastaja loovus. Iga aasta on meil mõni äge, tuntud isik, kes paneb kokku suure avalöögi mis ühtib CADrina võistluse teemaga. Üle-eelmisel aastal oli see Üllar Saaremäe. Rahvatantsijana on mul olnud au CADrina avapaugus esineda ja eelmine aasta tegelesin pühendunult rekvisiitide ja saali kaunistustega ehk aitasin kaasa tänu oma kunstihuvile. Ürituse peakorraldajad on alati kaasanud CADrina korraldamisse Kadrina Keskkooli gümnasiste, seega on see noortele suurepärane suurürituste korraldamise praktika. Miks muidu oleks meie oma riigi president Alar Karis selle patroon olnud? Sest see on äge! Paljud inimesed ei teagi kui palju higi, verd ja pisaraid sellistesse festivalidesse ning üritustesse valatakse, aga CADrina korraldajad viivad noored kulisside taha. Andes neile võimaluse luua oma kogukonnale midagi erilist ja meeldejäävat. Mida õpivad noored CADrina korraldamise ajal? Inimestega suhtlemist, tähtaegadest kinni pidamist, kannatust, protsesside keerukust ja veel nii palju muud, et ei oskagi kõike üles loendada. CADrina tähtsust ei ole võimalik sõnadesse panna, see toob kogukonnale põnevust, teadust ja kuulsust, sellepärast tähistabki CADrina see aasta 15. juubelit. Kaua tehtud kaunikene! Anneliise Aasa, Kadrina Keskkooli HUSO suuna meediaõppur
Kolmapäeval, 5. märtsil toimus loodusteaduste õppesuuna (LOTE) õpilastele teistsugune koolipäev teemal „Inimene ja keskkond“, kus olid lõimitud keskkonnakaitse, looduskaitse, karjääriõpetuse, bioloogia, keemia ja geograafia valdkonnad. 11. LOTE õpilased olid koos geograafiaõpetajaga eelnevalt koostanud ka meie valla loodus- ja keskkonnakaitsega seotud kaarte ning küsimusi. Huvitavaks ja mitmekesiseks kujunes kohtumine Kadrina valla keskkonnaspetsialisti Pamela Talziga ning maakorraldusspetsialisti Siiri Püssiga. Õpilased said lähemalt teada ning ka küsida, millega tegelevad vastava ala ametnikud meie vallas ning kuidas nad on saavutanud oma töökarjääri. Selgus, et keskkonnaspetsialisti töö hõlmab väga paljusid valdkondi ning oluline on ka pidevalt juurde õppida ja olla teadlik õigusloomest. Palju uut sai teada geodeesiast kui erialast ning maakorraldusspetsialisti igapäevatööst, mis on samuti väga mitmekesine. Kasulikuks osutusid teadmised ja näited erinevatest võimalustest kaardirakenduste kohta, mis on nii valla kodulehel kui ka maa-ameti kodulehel olemas ning kõikide jaoks kasutada. Kindlasti oli see kohtumine vajalik ning teemasid jätkub veel tulevikukski. Täname koostöö ja toreda kohtumise eest! Lõimingupäeval toimus veel 10.-11. LOTE õpilastele virtuaalne põgenemistuba „Keemia argielu“, kus keemiaõpetaja Liina Leinmets oli koostanud erinevaid nutikaid ülesandeid nii metallide, ravimtaimede, mürkide kui ka näiteks kokanduse teemadel. Seejärel sai bioloogiaklassis lugeda uudiseid erinevatest loodusteaduslikest ajakirjadest. 12. LOTE õpilased lahendasid arvutiklassis UNESCO ühendkoolide Läänemere Projekti veebiviktoriini, mis oli inglise keeles ja keskendus seekord kestliku arengu teemadele, otsingutele internetis (lõiming humanitaar-, sotsiaal- ja loodusainete valdkonnas). Päeva lõpus toimus tore ja humoorikas kohtumine Hanno Tikkerbäriga, kes on meie kooli vilistlane (51. lend). Saime teada füsioterapeudi põnevast ja vajalikust tööst ning õpinguvõimalustest. Eriti huvitav oli kuulda spordivaldkonna näidetest, sest Hanno on hinnatud füsioterapeut ja tihedasti seotud olnud meie vabariigi tippsportlastega – suusakoondisega maailmameistrivõistluste tasemel kui ka Eesti laskesuusakoondisega. Töö selles valdkonnas jätkub ka edaspidi. Meelde jäid kasulikud soovitused liikumise tähtsusest nii vaimse kui füüsilise tervise heaks, sest tähtis on haigusi pigem ennetada. Aitäh Hannole kiirel ajal külastamast oma endist kooli ja olla meile kasulik! Jõudu edasisel karjääriteel, mis tõotab muutusi. Siret Pung, LOTE suunajuht Fotod: Liina Leinmets, Siret Pung
5. märtsil toimus lõimingupäev, kus Kadrina Keskkooli õpilastel oli võimalus õppida erinevaid aineid põimitult ja praktiliselt, omandades uusi teadmisi läbi koostöö ja mängulisuse. I kooliastmes:Õpilased uurisid näiteks toidu ja tervise seoseid, õppisid tundma veekogusid ning avastasid mõistatuste ja vanasõnade maailma. II kooliastmes:4. klass keskendus loomade elu tundmaõppimisele.5. klass uuris kuulsate hoonete arhitektuuri.6. klass süvenes vaimse tervise teemadesse, otsides viise, kuidas oma heaolu toetada.7. klassi õpilased astusid lavale, luues muinasjutulise tantsuetenduse, kus kombineeriti kirjandus, muusika, kunst ja liikumine.8. klassi noored keskendusid karjääri kujundamisele, õppides tundma enda tugevusi ja tulevikuvalikuid koostöös Eesti Töötukassa ning ettevõtjatega. Gümnaasiumi LOTE suund arutles inimese ja keskkonna suhete üle, osales põgenemistoas ning kohtus vilistlase ja füsioteraapia eksperdi Hanno Tikkerbäriga. Lõimingupäev andis õpilastele võimaluse avastada, kuidas erinevad ained ja oskused on omavahel seotud ning kuidas õpitut päriselus rakendada.
Kadrina Keskkooli uhkuseks on 2010. aastal sündinud CADrina festival. Olles saanud sellel finaalüritusel esineda ning töötubadest osa võtta võin öelda, et tegemist on tõesti oodatud ettevõtmisega. Minu jaoks on kogu sündmuse kõige oodatum osa ikkagi CADrina finaalüritus. See show, mis iga aasta Kadrina Keskkooli laval püsti pannakse on tõesti asi, mille nimel kohale tulla! Joonestame kratti ja tuulikut… Kadrina Keskkoolis on 3 õppesuunda- HUSO (Humanitaar-sotsiaalsuund), LOTE (Loodusteaduste suund) ja INTE (Insener-tehnoloogiline suund). Kuid kui tulla Kadrina Keskkooli õppima, siis millises suunas saaksid just sina kõige rohkem olla seotud CADrinaga? INTE suuna õpilased saavad üritusel särada, osaledes joonestamisvõistlusel ja mõõtu võttes teiste Eesti koolide õpilastega. Samal ajal on HUSO suund ürituse oluline taustajõud, pakkudes meedialahendusi, mis annavad CADrinale professionaalse ja kaasahaarava väljanägemise. Lisaks leiab oma koha ka LOTE suund, mille keskkonna ja looduse teemad haakuvad ürituse kontekstiga. Näiteks 2025. aasta CADrina teema “Tuulikud”, mis ühendab tehnoloogia ja keskkonnateadlikkuse, rõhutades rohelise energia tähtsust ja sidudes insenerioskused keskkonnasäästlike väärtustega. Seega CADrina ei ole lihtsalt üritus vaid sündmus, mis valmistab noori ette tulevikuks, kus tehnoloogia, loovus ja jätkusuutlikkus omavahel põimuvad. Äkki on CADrina koht, kus Kadrina Keskkooli erinevad suunad saavad kokku, et näidata, kuidas teadmised ja loovus saavad maailma muuta? Grete-Lisett Alak, Kadrina Keskkooli HUSO suuna meediaõppur
8. märtsil olid Neeruti Seltsi õpitoas taas külalised Kadrina Keskkoolist. Seekord olid uurimistööde teemad seotud Eesti Raamatu Aastaga, sest luubi all olid nii raamatud kui ka lugemine. Karmen Kullamägi (vilistlane 2024) tutvustas oma uurimistööd gümnaasiumiõpilaste lugemisharjumustest ning Maris Piispea (12. kl) rääkis, mida õpilased kohustusliku kirjanduse lugemisest arvavad. Esinejad kinnitasid kuulajatele, et õpilased loevad raamatuid, isegi kohustuslikku kirjandust, kuid lugemisisu tekitamiseks on oluline leida see nö õige raamat. Ettekanded äratasid kuulajates ka toredaid mälestusi oma kooliaja raamatute lugemisest. Tekst ja fotod: Evelin Tiiter
Alates 2010. aastast on meie kooli uhkuseks olnud CADrina – insenerigraafika võistlusürituste sari, mis ühendab noorte loovust ja tehnilist mõtlemist. Minu arvates on CADrina tõeliselt inspireeriv algatus. Väikeses koolis alguse saanud projekt, mis ühendab noorte loovuse, tehnilise mõtlemise ja hariduse, on midagi, mis võiks olla eeskujuks paljudele teistes kohtades Eestis. See näitab, et suured ideed ei pea tulema suurtest linnadest – väikestes kogukondades võib leiduda sama palju potentsiaali ja ambitsiooni. Samuti on CADrina suurepärane võimalus noortele mõista, kui tähtis on teadus, tehnoloogia ja innovatsioon. Ühtlasi saavad õpilased aimu, kuidas teadus- ja insenerimaailm päriselt töötab – nad saavad praktilisi teadmisi ja kogemusi, mida on väärt kasutada hilisemates haridusteede valikutes või isegi karjääris. Kuid selle projekti puhul on ka omad väljakutsed. Väike kool nagu Kadrina Keskkool võib kogeda raskusi, et saada piisavalt rahastust ja tuge, mis on vajalik sellise algatuse hoidmiseks ja arendamiseks. Samas annab just see piiratud ressurssidega töötamine CADrina tiimile suure eelise: loovus ja leidlikkus. CADrina toob Kadrinale tähelepanu. Väikeses piirkonnas toimub midagi suurt, mis annab kohalikele elanikele ja Kadrina Keskkoolile palju positiivset nähtavust. CADrina on tõestus sellest, et ka väikesed algatused võivad tuua suuri ja pikaajalisi muutusi. Karoliina Kaldmaa, Kadrina Keskkooli HUSO suuna meediaõppur
5. märtsil oli HUSO suuna õpilastel võimalus tutvuda Eesti Lennuakadeemiaga, kus koolitatakse spetsialiste lennundusettevõtetele. Rakenduskõrgkoolist on tänaseks saanud üks tihedama vastuvõtukonkursiga kõrgkool Eestis, kus saadav unikaalne ja praktiline haridus ning kaasaegne õppekeskkond motiveerivad üha enam noori lennunduse vastu huvi tundma. Meile tutvustasid kooli Lennuakadeemia rektor, Kadrina Keskkooli vilistlane (1992) Koit Kaskel ning kohtusime ka teise meie kooli vilistlase Brit Katriin Murumägiga. Brit alustas sellel sügisel Lennuakadeemias õpinguid lennukorralduse erialal (õppeaeg 3 aastat). Ta rääkis põnevalt tudengielust ja huvitavatest üritustest, mida korraldatakse. HUSO suuna õpilased said teada, et kui tahad minna piloodiks õppima, tuleb eriti hoolsalt õppida matemaatikat, füüsikat ja inglise keelt (osa õppest toimub inglise keeles). Samuti jäi kõlama soovitus, et kui sa pole INTE suuna õpilane, saad Lennuakadeemias edukalt hakkama ka siis, kui oled näiteks HUSO.Meil oli võimalus heita pilk ka Tartu Lennujaama territooriumil asuvasse õhusõidukite ehituse ja hooldusangaari, saime teada, kuidas juhitakse lennukiliiklust ja kuidas õpitakse piloodiks. Paljud said proovida ka piloodiametit lennusimulaatoril. Teine pool õppepäevast toimus Eesti Rahva Muuseumis, kus jagunesime kahte töötuppa. Ühes saime teada, kuidas õnnestus 19. sajandi teisel poolel eestlastel end euroopalikuks rahvaks ning 1980. aastate lõpus vabaks laulda. Teises töötoas tõdesime kokkuvõtteks, et stereotüüpset eestlast on ikka väga keeruline leida. Tekst ja foto: Evelin TiiterFotod: Merike Sikk
Reedel, 7. märtsil veetsid 9.b ja 9.c klassi õpilased toreda õppepäeva Tallinnas Noortel oli võimalus osa saada traditsioonilise projekti Minu riik õppepäevast. Päev algas Stenbocki majas, kus igapäevaselt töötab Eesti Vabariigi Valitsus. Tegime ringkäigu kaunilt sisustatud majas väga asjatundliku giidi juhtimisel ning saime ära proovida toolid ja lauad, mida oma tööpäeva jooksul kasutavad meie riigi ministrid. Päev jätkus Riigikogus, kus anti ülevaade meie riigi juhtorgani moodustamise põhimõtetest, igapäevasest tööst ja rahva osast riigi juhtimises. Õppepäev lõppes harivate ja lõõgastavate tegevustega Euroopa Elamuskeskuses. Aitäh projekti Minu riik eestvedajatele! Tekst: Signe Ojasalu
Kadrina Keskkool otsib oma meeskonda klassiõpetajat, eesti keele ja kirjanduse õpetajat, matemaatikaõpetajat, füüsika õpetajat ja psühholoogi.Pakume tööd