• Kategooria

  • Puhasta

Arukate Õpilaste Akadeemia ehk AÕA võistluse Põhja piirkonna võistkondliku turniiri 3. mäng toimus 10. detsembril Rakvere Riigigümnaasiumis ning oli Kadrina Keskkooli õpilastele taas edukas. Palju õnne võistlejatele! Gümnaasiumiastmes osales kokku 5 võistkonda. Meie kooli esindasid 12. LOTE õpilased Kirsika Kaegas, Inger Rummo, Lisandra Kormoš ja Harry Kondratjev, kes saavutasid I koha! Põhikooli võistkonnas osalesid Kaspar Sepp ja Hannah Värs (9.d) ning Gertrud Kaubi (9.a) ja Revor Mägi (9.b) – saavutasid IV koha. Põhikoolidest osales kokku üheksa võistkonda. Võistluse eesmärgiks on innustada õpilasi süvenema enam täppis- ja loodusteaduste valdkonda, laiendada silmaringi, näidata loodusteaduste seoseid reaalse eluga, arendada meeskonnatöö oskusi ja anda noortele võimalus panna ennast proovile, sidudes teoreetilised teadmised praktikaga. Võistlus koosnes kiirete küsimuste voorust, audio/visuaalsetest ülesannetest, projektist, eksperimendist ja arutlevatest küsimustest. Külalisesinejaks oli seekord loodussäästliku metsamajandamisega tegeleva ettevõtte INGKA INVESTMENTS ESTONIA OÜ esindaja, kes esitas võistlejatele ka lisaküsimused. AÕA turniiril toimub sel õppeaastal kokku 6 mängu, seega on kolm mängu veel ees. Lõppmäng toimub kevadel piirkonna parimatele. Üle-eestiliselt toimub mäng korraga 8 piirkonnas. Põhja piirkonna koordinaatorid on Raimo Maasik ja Kärt Maasik. Võistluse koduleht: MTÜ LoTAS – AÕA https://www.facebook.com/groups/1231025134210056 Võistluse 4. mäng toimub 21. jaanuaril 2026 Väike-Maarja Gümnaasiumis. Tekst ja fotod: Siret Pung, bioloogiaõpetaja

Traditsiooniliselt tunnustasime kõiki tublisid õpilasi, kes on saavutanud häid tulemusi – õppinud ainult „5“ või „4 ja 5“. Lisaks õpitulemustele väärtustame ka õpilasi, kes on meie kooli esindanud. Sooja käepigistuse, kiidukaardi ja magusa üllatuse said meie tublid matemaatikud, etlejad, leiutajad, sportlased, rahatarkuse- ja IT-huvilised. Õppejuht Liina jagas õpilastele ülevaadet sellest, kuidas nende klassi tulemused on võrreldes eelmise õppeaasta I trimestriga muutunud. Selle võrdluse eesmärk on aidata õpilastel märgata oma arengut, seada realistlikke eesmärke ja mõista, et õppimine on pikk protsess, kus iga samm loeb. Aastate lõikes tulemuste võrdlemine on kasulik, sest see näitab nii üldist edenemist kui ka kohti, mis vajavad rohkem tähelepanu. Samuti aitab see õpilastel mõista, et nende pingutusel on reaalne mõju ning õpitulemused ei ole vaid ühe trimestri tulemus, vaid järjepideva töö peegeldus. Aitäh kõigile õpilastele ja õpetajatele suurepärase töö eest!

Kas tunnete vahel, et lapse veebimängude maailmaga seonduv on justkui võõras keel, mida on raske mõista? Kas soovite õppida mänge paremini tundma või seada piire ja kokkuleppeid, kuid ei tea, kust alustada, et vältida tülisid? Ootame 11. detsembril kell 18.30–19.30 veebikohtumisele lapsevanemaid, õpetajaid ja noortega töötavaid spetsialiste, et rääkida avatult ja hinnanguvabalt laste veebimängudest. Teemad, millest räägime:Müüdid vs. tegelikkus. Vaatame otsa videomängudega seotud levinumatele hirmudele ja räägime päris ohtudest – internetivõõrad, hasartmängurluse elemendid, raha kulutamine ja mänguhäired. Kontakt ja kokkulepped. Jagame universaalseid jutupunkte ja küsimusi, mis aitavad sul veebimänge mängiva lapsega paremat kontakti saavutada. Kuidas seada piire nii, et need peaksid? Tööriistakast vanemale. Õpetame kasutama PEGI reitingusüsteemi (vaatame konkreetseid näiteid). Näitame, kuidas tehisintellekt saab olla sinu abiline mängude sisu mõistmisel. Selleks jagame konkreetseid viipasid. Tutvustame Tartu Ülikooli meediapädevuse lehekülge, kust leiad edaspidi tuge. Koolitaja: Katriito nutinõustaja Karl Erik Saks. Ta on pühendanud oma magistritöö (TÜ) videomängude uuringutele ja töötanud ligi viis aastat nutinõustajana, tehes koostööd nii koolide kui ka peredega. Registreerimislink: https://forms.gle/KMNq3xCBYt6vUiWF8 Veebiseminar toimub Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituudi ja Telia ühise projekti “Digimentorid” raames. Uuri lähemalt: meedia.ut.ee

Oli üks tore väike vaheldus kiirete aegade vahele! Meie tublid õpilasesinduse liikmed korraldasid sel kolmapäeval Kahooti Jõulude eri vahetunnid, mis tõi kaasa palju naeru ja häid emotsioone. Jõulude eri tõi koolipäeva juurde ka vahva stiilipäeva: jõulukampsunid! Aitäh kõigile, kes osalesid ja päeva eriliseks tegid!

Meil on suur rõõm jagada, et Kadrina Keskkool osaleb 2025–2028 rahvusvahelises projektis TAME – Loovtöökoja Õpetajate Akadeemia. TAME on rahvusvaheline koostööprojekt, mille eesmärgiks on tuua maker-haridus – loov ja käed-külge õppimine – õpetajaharidusse. Projekti raames luuakse rahvusvahelise koostöö tulemusena Õpetajate Akadeemia, töötatakse välja pädevusraamistik, õppemoodulid ja vajalikud õppematerjalid ning pakutakse koolitusi nii õpetajahariduse üliõpilastele kui ka töötavatele õpetajatele. Lisaks viiakse läbi hindamisuuringuid, kaardistatakse tõhusaid praktikaid ning koostatakse poliitikasoovitusi hariduspoliitika kujundajatele nii riiklikul kui ka Euroopa tasandil. TAME toetab õpetajate professionaalset arengut ja edendab maker-õppe laiemat kasutuselevõttu koolides, aidates kujundada loovamat ja uuenduslikumat õpikäsitust. Projektis osalemine rikastab tulevikus kindlasti meie kooli 3. kooliastme tehnoloogiaõpetuse ainekava sisu ning muudab tunnid õpilaste jaoks veelgi huvitavamaks. Uuri projekti kohta lisa:https://tame.tlu.ee/about/

Kadrina Huvikeskuse saal täitub 12.12 õhtul kell 18:00 tõelise jõulumaagiaga.Pidulikul jõulukontserdil astuvad lavale Kadrina Keskkooli andekad õpilased, pakkudes kauneid muusika- ja rahvatantsuelamusi. Õhtut rikastab hubane kohvik, kus leiab maitseelamusi terve kontserdi vältel. Palume varuda sularaha. Kohvik avatakse 17:30. Ootame kõiki, et üheskoos nautida südantsoojendavat ja meeleolukat jõuluõhtut!

Kui esimese advendi küünla süütas direktor, siis teise küünla panid särama õpilased ise. Meie sisehoov täitus küünlavalgusega, mis tõi pimedasse aega nii soojust kui kokkuhoidmist. Iga klassi esindaja jagas oma klassi advendisoovi. Sooviti kõike, mis südant rõõmustab – piparkooke, lund, sõbralikke hetki, rohkem naeratusi ja vähem kiirustamist. Sooviti, et keegi ei tunneks end üksi ja et koolipäevades oleks rohkem väikeseid rõõme. Head teist adventi kõigile!

Et Kadrina Keskkool kuulub koos 63 Eesti kooliga UNESCO ühendkoolide võrgustikku, potsatas ka meie postkasti sügisvaheajal kiri, kus 10- 15-aastasi õpilasi kutsuti osalema projektis “Elav pärand”. On oluline, et lisaks meie rikkalikule kultuuripärandile märkaksime paiku ja traditsioone, mis just meie jaoks ja tänases päevas tähenduslikud. Neid paiku kutsumegi elavaks pärandiks. Pakkumisele lisas põnevust, et Eesti partneriteks projektis olid Botswana, Eswatini ja Namiibia. Kuna teema tundus huvitav ja koolielu rikastav, otsustasid kolm inglise keele õpetajat – Kaire King, Signe Ojasalu ja Merike Sikk sellest kinni haarata ja oma 5., 6. ja 7. klassi õpilastega projektis osaleda. Õpilastele olid antud arutelu suunamiseks küsimused, näiteks: millised paigad sulle meeldivad? Mis koht on sulle igapäevaelus eriline või oluline? Miks on see paik tähtis kogukonnale tervikuna ja/või sulle isiklikult? Kas see paik on ajas muutunud? Kui esimesena tahtsid pea kõik õpilased rääkida oma kodust, toast või voodist, jõuti koos arutledes kaugemale. Nii nimetati oma meeliskohtadena näiteks vanaema maja, pinki mänguväljakul või pargis, sõbra rõdu, aga ka Tartu raekoja platsi, Nostalgiakeskust ja loomulikult ka Kadrina Keskkooli. Õpilased pidid postitama oma erilise paiga foto ja kirjutama selle kohta lühikese jutukese. Kogusime kõik artiklid padletisse ja sealt tegime valiku nendest, mis projekti lehele meie kooli esindama üles laadisime. Välja kuulutatud tähtajaks olid oma õpilaste tööd üles laadinud 6 kooli Eestist ja 1 kool Aafrikast. Tore oli tõdeda, et kõik koolid olid ülesande lahendanud veidi erinevalt. Eriliseks maiuspalaks olid muidugi fotod ja videod Namiibiast, Opuwo koolist. Kuigi tänapäeval on läbi sotsiaalmeedia kogu maailm peopesal, ei satu selline ehe emotsioon just sageli meie ekraanidele. Loodame, et ka teiste Aafrika riikide sissekanded jõuavad varem või hiljem meieni ja aitavad meie õpilastel oma maailma avardada. Tekst ja fotod – Merike Sikk

Liikuma Kutsuva Kooli mõtteviis toetab nii õpilaste kui õpetajate heaolu, suurendades liikumisvõimalusi kogu koolipäeva jooksul. Meie eesmärk on pakkuda rõõmsamat, tervislikumat ja innustavamat koolikeskkonda, kus iga laps ja kooli töötaja saab tunda end aktiivse ja tegusana. Üheskoos loome koolikultuuri, mis hoiab meid liikumas — samm-sammult ühe energilisemana. Foto: Tartu Ülikooli liikumislabor

Vaata, mis on uut Kadrina valla kodulehel

Euroopa Liidu struktuurifondid

Erasmus+

Haridus- ja Noorteamet

Tartu Ülikool

Tallinna Tehnikaülikool

Eesti Lennuakadeemia

Tervist edendavad koolid (TEK)

VEPA Käitumisoskuste Mäng

ProgeTiigri programm

Kiusamisvaba Kool

KiVa programm

Ettevõtlik Kool

EMU logo transparent 01

Unesco logo

TLU

tulevikukool
Kadrina Keskkool otsib oma meeskonda riigikaitseõpetajat. Pakume tööd