10. novembril käisid Kadrina Keskkooli õpetajad töövarjutamas erinevates koolides, et koguda värskeid mõtteid ja häid praktikaid. Meie fookus oli lai ja sisukas – kõik ikka selleks, et meie õpilaste õpikogemus oleks tulevikus veelgi parem! Millele keskenduti? Õppetöö tõhus korraldus ja metoodilised võtted ainetundides.Pikkade ja lühikeste tundide ülesehitus ning parim praktika nende kombineerimisel.Ainetevaheline lõiming ja koostöö võimalused.Liikuma Kutsuva Kooli põhimõtted: liikuvad ainetunnid, aktiivsed vahetunnid nii sees kui õues.Muukeelsete õpilaste toetamine ja kaasamine.HEV õpilaste, sh andekate, parim võimalik toetamine. Meie õpetajad tulid tagasi inspiratsiooni ja uute ideedega. Aitäh sooja vastuvõtu eest, Haljala Kool, Sõmeru Põhikool, Rakvere Reaalkool, Rakvere Põhikool, Rakvere Riigigümnaasium, Vinni-Pajusti Gümnaasium, Tamsalu Kool, Tabasalu Kool! Õppimine ei lõpe kunagi – ka õpetajatel!
3. klassid võtavad osa vabariiklikust projektist Rohejaht 2025/2026, mis kestab kuni 31. märtsini 2026. Rohejahi eesmärgiks on muuta Eesti keskkond rohelisemaks. Kutsume ka teisi klasse Rohejahiga liituma. Kasutage kogumisel sõprade ja tuttavate abi, et muuta Eesti rohelisemaks. Täpsem info siit: https://www.kuusakoski.com/et/estonia/rohejaht Kui klass ei soovi liituda, siis on võimalus tuua küünlaümbrised ja fooliumikaaned (näiteks topsijogurtitelt) algklasside valvelaua juurde. Seal on võimalik oma nimi ja küünlaümbriste arv tabelisse kirja panna. Fooliumkaaned ja küünlaümbrised peavad olema PUHTAD. NB! Meie väikest vanaelektroonikat ei kogu. 3. klassid
Kadrina Keskoolis on terve nädala jooksul külalised Itaaliast – õpetajad Roberta Corinaldesi ja Giuseppe Papaleo. Nad osalevad koolielus, külastavad tunde ning jagavad oma kogemusi ja teadmisi. Täna osales Kadri Kase tunnis õpetaja Giuseppe Papaleo. Fotod: Istituto Comprensivo Carlo Urbani Moie
8.c klass käis Haljala Rahvamajas vaatamas teater TEMUFi noortelavastust “Võtmesõnade võrk”, mis kutsub mõtlema südametunnistuse ja väärtuste üle. Peale etendust oli meil võimalus kohtuda näitlejate Karl Robert Saaremäe, Kristjan Lüüsi ja Maarja Tammemägiga, et neilt küsida küsimusi näitlejatöö kohta. Oli väga tore kultuurne pärastlõuna!
Arukate Õpilaste Akadeemia ehk AÕA võistluse Põhja piirkonna võistkondliku turniiri 2. mäng toimus 12. novembril Tapa Valla Gümnaasiumis ning oli Kadrina Keskkooli õpilastele taas edukas. Võistlesid uued võistkonnad. Palju õnne võistlejatele! Põhikooli võistkonnas osalesid seekord 9. klassi õpilased Henri Maasik, Carmen Leis, Kata Loreida Õunap (9. d) ja Gertrud Kaubi (9.a) – saavutasid II koha! Neid edestas 1,5 punktiga punktiga Tamsalu Kooli võistkond. Põhikoolidest osales kokku üheksa võistkonda. Gümnaasiumiastmes osales kokku 5 võistkonda. Meie kooli esindasid 12.INTE õpilased Kristjan-Erik Tšistotin, Janelle Rannala, Urmo Nagel ja Holger Soll, kes saavutasid samuti II koha, jäädes ühe punktiga alla Loksa Gümnaasiumile! AÕA turniiril toimub sel õppeaastal kokku 6 mängu. Lõppmäng toimub kevadel piirkonna parimatele. Üle-eestiliselt toimub mäng korraga 8 piirkonnas. Seekord võistles kokku 104 võistkonda 9 maakonnast. Põhja piirkonna koordinaatorid on Raimo Maasik ja Kärt Maasik. Võistlus koosnes kiirete küsimuste voorust, audio/visuaalsetest ülesannetest, projektist, eksperimendist ja arutlevatest küsimustest. Alati on esinema kutsutud ka külalisesineja, kes tutvustab oma ettevõtet ning esitab lisaküsimuse ning premeerib kiiremat vastajat auhinnaga. Eelmisel korral oli külas ettevõtte JELD-WEN EESTI AS esindaja, seekord aga LV MEHHATROONIKA OÜ esindaja. Võistluse eesmärgiks on innustada õpilasi süvenema enam täppis- ja loodusteaduste valdkonda, laiendada silmaringi, näidata loodusteaduste seoseid reaalse eluga, arendada meeskonnatöö oskusi ja anda noortele võimalus panna ennast proovile, sidudes teoreetilised teadmised praktikaga. Seega on AÕA loodusteadustele ja suurele maailmapildi nägemisele suunatud õpilasvõistlus.Võistluse koduleht: MTÜ LoTAS – AÕA Võistluse 3. mäng toimub juba 10. detsembril Rakvere Riigigümnaasiumis. Tekst ja fotod: Siret Pung, bioloogiaõpetaja
Täna käis meie koolis külas Toomas Pranstibel, kes rääkis 1.–3. klassi õpilastele põnevalt ämblike maailmast. Kohtumise jooksul said lapsed teada palju uut ja üllatavat: • kuidas ämblikud paljunevad ja milline on nende elutsükkel;• millest ämblikud toituvad ja kuidas toimub kesta vahetus;• millised on Eesti suurimad ämblikud ja kuidas nad siia on jõudnud;• mida tasub teada ämblike hammustustest ja kui mürgised meie ämblikud tegelikult on;• miks ämblikel on karvad ning mida inimene või loom tunneb, kui nendega kokku puutub. Õpilased said selge ja põneva ülevaate sellest, miks ämblikud on looduses olulised ning kuidas neid paremini märgata ja mõista ilma hirmu tundmata. Täname Toomas Pranstibelit sisuka ja hariva külastuse eest!
Enne meisterdama asumist tutvusime erinevat liiki teatrinukkudega ning joonistasime kavandi.Nuku meisterdamise idee saime Noorsooteatri üleskutsest “Teatrinuku meisterdamise konkurss”. Nukk pidi väljendama mingit emotsiooni, millist, seda sai iga õpilane ise otsustada. Ülesanne oli väga loov ning õpilased valmistasid suure õhinaga nii käpiknukke, pulganukke, marionettnukke kui lauanukke. Kes soovisid, said enda töö esitada konkursile. 5.b klassi õpilane Tario Kirs pälvis oma nukuga Noorsooteatri poolt eripreemia.
Koostööpäev pakkus võimalust osaleda tunnivaatlustel, jagada kogemusi ja arutada, kuidas muuta koolielu veelgi mitmekesisemaks ja õppijakesksemaks. Aitäh Rocca al Mare Kooli kolleegidele avatud ja inspireeriva kohtumise eest! Koostöös sünnivad parimad mõtted ja kasvavad uued algused.
3.c/l klass õppis õues ilmakaarte määramist ning otsis looduses sügise märke. Õpilased jälgisid ilmamuutusi ja looduslikke märke, tegid vaatlusi ning seostasid õpitut praktiliste kogemustega. Ilmakaarte määramise ülesanne arendas ruumitaju ja analüüsioskust, samas kui sügise märkide otsimine tugevdas tähelepanu, vaatlusoskust ja loodusteadlikkust.
1.b klassil oli õuesõppenädalal järgmised tegevused: Esmaspäeval õppisime õues matemaatikat. Selgeks said parem ja vasak. Teisipäeval tegime õues kunstiõpetust. Meil olid neljased rühmad, kes pidid tegema looduslikust materjalist pildi sügisest. Kolmapäeval õppisime õues eesti keelt. Koos paarilisega tuli täita töölehel tähekummutit. Õuesõppenädala eesmärk oli pakkuda liikumist ja vaheldust klassiruumiõppele, tuues õppimise pärisellu ja loodusesse. Nädala tegevused arendasid õpilaste koostööoskust, loovust, tähelepanu ja probleemilahendusoskust, toetasid õpimotivatsiooni ja heaolu ning pakkusid rõõmu ühisest tegutsemisest värskes õhus.