Kadrina Keskkooli 3. klassid alustasid sügist töiselt – istutades krookuse sibulaid!Kolme klassi koostöös läks mulda ligi 500 sibulat. Nüüd jääme kõik kevadet ootama ja loodame, et vilistlaste park särab siis tõelises õiteilus.
Meie koolipere panustas maailma puhtamaks muutmisesse kahe nädala jooksul, kui mitmed klassid käisid koristamas Kadrina aleviku ja ümbruskonna erinevaid paiku. Leidsime nii tavajäätmeid, pakendeid kui ka mõne päris ootamatu eseme. Koristamas käisid:2.a ja 2.b klass – Laululava ja aleviku piirkond. Koguti 15 pooltäit prügikotti, prügi sorteeriti konteineritesse. Põnevamad leiud: ravimipurk pooleldi maapinnas (tuli isegi natuke kaevata) ja kuuseriisikad laululava juures.3.c klass – Vilistlaspark ja rahvamaja ümbrus → 3 väiksemat kotti prügi.4.a klass – Laululava ümbrus.4.c klass – Kooli ja rahvamaja ümbrus.5.a klass – Kadrina alevik.5.b klass – Terviserada.5.c/l klass – Tervisekeskuse ja valla raamatukogu ümbrus → 1 väiksem kott, viidi segaolmesse.6.b klass – Kergliiklustee Hulja poole.10. klass – Jussi matkarada Põhja-Kõrvemaal.11. klass – Laululava tagune, bussijaama ja kirikuaia ümbrus → 1 suurem kott segaolmejäätmeid. Suur aitäh kõigile õpilastele ja õpetajatele, kes kaasa lõid! Meie väikesed sammud aitavad hoida Kadrinat puhtama ja toredama elukeskkonnana.
Meie 3. klasside ettevõtlik projekt “Kadrina KK Krookuse Klassid” sai Kadrina vanavara laadal hoogsa alguse tänu kõigile, kes küpsetasid, meisterdasid, müüsid, ostsid kaupa ja annetasid raha ning uskusid meie ideesse. See annab meile võimaluse oma soov ellu viia – kaunistada kooli vilistlaste park kevadeks krookuseõitega. Täname südamest vanemaid, kes aitasid kaasa toodete valmistamisel ja lapsi laadal toetasid.
3. klassid soovivad sügisel istutada Kadrina vilistlaste parki krookuste sibulaid, et kevadel oleks see õitesäras.13. septembril Kadrina vanavara laadal müüme erinevaid tooteid, et koguda krookuste sibulate ostmiseks raha. Täpsem info plakatil.
Meie gümnaasiumiõpetajad osalesid 21. – 22. augustil TI-Hüppe tugiprogrammi avakoolitusel, kus räägiti õppivast psüühikast, tehisaru võimalustest, Google’i ja OpenAI rakendustest ning õpetajate koos õppimisest. Õpetajaid ootab ees põnev õppeaasta täis kohtumisi, ühist õppimist ja kogemuste jagamist.Kõik see rikastab kindlasti nii õppimist kui õpetamist.
Tänu 8. b klassi lapsevanemale Liivi Sidronile, kes Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi tudengina on liitunud harrastusteaduse projektiga „Ära eira, parem seira!“, oli ka 8. b õpilastel võimalus tutvuda selle loodusvaatluste projektiga. Tegemist on siseveekogude seiramisega, kus vabatahtlike kogutud seireandmed koos piltidega sisestatakse andmebaasi https://veestik.info/. Liivi Sidron tutvustas 13. mail bioloogiatunnis õpilastele kaasahaaravalt seda projekti ning andis ka ülevaate siseveekogude seisundist ja arvust Eestis. Järgnes praktiline vaatlustund Loobu jõe ääres, mis sai teoks 15. mail geograafiatunnis. Õpilased vaatlesid ja mõõtsid erinevaid jõega seotud näitajaid. Tööd tehti rühmadena. Igal rühmal oli vaja mingi osa andmetest koguda. Üks rühm kirjeldas vaatluskohta ja selle looduslikke olusid. Samuti tuvastati jõevee lõhn, värvus ja läbipaistvus. Selle jaoks oli hea kasutada anumat, kuhu võeti veeproov. Õpilased mõõtsid ära jõevee temperatuuri ja selle pH ning silmamõõduliselt voolukiiruse. Vaatlustulemuste abil tuvastati kaldaala taimestik. Vaadati, kas ümbruskonnas on puujuuri või oksi, mis vette ulatuksid. Uuriti veetaimestikku ning sedagi, milline on veekogu põhi. Samuti vaadeldi ümbruskonna ja kaldaala inimmõju. Kui välitööd olid tehtud, sai minna klassi ja andmed sisestada https://veestik.info/ andmebaasi. Veestik.info on andmebaas, kuhu kogutakse siseveekogude seireandmeid koos piltidega. Vaatlused on kõigile huvilistele nähtavad. Andmebaasi abil on võimalik teada saada, milline üks või teine veekogu välja näeb ning millised on sealsed looduslikud olud. Lisaks sellele saavad kogunenud andmeid kasutada teadlased. Kui samast kohast on tehtud pildid mitmel ajahetkel, on see suurepäraseks materjaliks võimalike keskkonnamuutuste hindamisel. Kui on detailselt kirjeldatud ümbrust või lisatud mõni mõõtmistulemus, on see oluliseks infoks veekogu seisundi mõistmisel. Aitäh Liivi Sidronile huvitava ja kasulikku võimalust pakkumast ning õpilaste innustamise ja juhendamise eest! Tekst ja fotod – Kirsti Kasemets, Siret Pung
Liitusime sügisel Eesti Lastekirjanduse Keskuse poolt välja kuulutatud Lugemisisu programmiga. Programmi eesmärk on innustada lapsi lugema. Õpilased lugesid raamatuid ja täitsid põnevaid ülesandeid lugemispassis. Osales 79 1.- 4. klassi õpilast.Igat, vähemalt viis raamatut lugenut, ootas lugemisdiplom. Reedel, 16. mail toimus raamatukogus lõpuüritus. Parimad lugejad, 48 õpilast said diplomid, järjehoidjad ja väikese maiustuse. 2.b klassi õpilased esitasid vahva luuletuse ja 4.b klassi Bert Sebastian luges ette muinasjutu. Lõpetuseks mängiti loetud raamatute põhjal koostatud Kuldvillakut. Lugemissaalis oli näitus lugemispassidest. Aitäh kõigile! Lugemisisu – Eesti Lastekirjanduse Keskushttps://elk.ee/opetajale/lugemisisu Aino Põldaas ja Jana Sillajõe
Meie projektinoored veetsid kaks sisukat ja põnevat päeva Pärnus, kus nad said uusi teadmisi, arendasid meeskonnatööoskusi ja tutvusid Pärnu linnaga! Täname: See oli meie viimane kohtumine.Projektis osalesid: Sõmeru Põhikool (juhtpartner), Kadrina Keskkool, Rakvere Reaalkool, Väike-Maarja Gümnaasium ja Rakke Kool. Teadmised ja kogemused käivad käsikäes!Suur aitäh kõigile osalejatele ja partneritele, kes selle projekti eriliseks muutsid! Uute kohtumisteni!
Meie kooli füüsikaõpetaja Alis Münter käis Balti riikide õpetajate programmiga ennast nädal aega täiendamas Šveitsis ja Prantsusmaal asuvas CERNis. Programmi raames said baltikumi õpetajad erinevate loengute, simulatsioonide ja väljapanekute abil teada ja näha, kuidas töötab maailma suurim 27 km pikkune osakeste kiirendi LHC. Uuriti, kuidas töötavad sealsed detektorid ja õpetajad said ka ise ehitada laboris omamoodi detektori.Oli võimalus kuulata ja rääkida kohalike teadlastega ja kohtuti ka CERNis töötava kolme eestlasega.Õpetajad said uusi teadmisi osakestefüüsikast ja kuidas infot jagada edasi oma õpilastele. Lisaks korraldati õpetajatele Genfi linnas orienteerumine ja kohaliku kultuuri tutvustamine. Enne tagasisõitu käisid õpetajad gondliga Prantsumaal asuva Lemani mäel.
Emakeelenädalal 10.-14. märtsini oli koolimajas lisaks meie kaunile emakeelele kuulda veel itaalia ning tavapärasest rohkem ka inglise keelt. Erasmus+ projekti raames oli külas 5 õpilast ja 2 õpetajat Sitsiiliast, Palermo ITST “Vittorio Emanuele III” koolist. Nii õpetajad kui õpilased külastasid meie gümnaasiumiosa tunde, tutvustasid Sitsiiliat ja oma kooli ning ajasid juttu meie õpilastega. Muidugi tegid külalised tutvust ka siinse eluga – meie Erasmus+ grupi õpilased tutvustasid külalistele kooli ja Kadrinat, uudistasime Sagadi mõisas ja Metsamuuseumis, Oandu koprarajal ja Altja kalurikülas. Kuna sitsiillaste projekti teemaks on looduspärand, aitasid meie õpilased rühmatöödes neid siinsete rahvusparkide kohta info otsimisel ja esitluse koostamisel. Päriselus jättis möödunud suvel Euroopa kõrgeimat, 47-kraadist temperatuuri taluma pidanud sitsiillastele aga sügavaima mulje pehmelt mahalangev lumi, mis oli nagu kingitus pärast kevadist esmaspäeva. Itaalia õpetajad Claudia ja Anna Di Stefano käisid lisaks Kadrina Keskkoolile ka Rakvere Riigigümnaasiumis ja Rakvere Ametikoolis, saades nii parema pildi Eesti erinevatest koolitüüpidest. Viimasel päeval tegime kokkuvõtteid ja lustisime koos Kaera-Jaani tantsides. Tekst ja fotod: Merike Sikk