3.a klass
3.a klass ja huvioutdoor STEAM – õppe tuulikud
Esmalt, et mida need tähed, STEAM tähendavad.
S – teadus (science)
T – tehnoloogia (technology)
E – inseneeria (engineering)
A – kunst (art)
M – matemaatika (mathematics).
Neljapäeval, 19. septembril oli 3.a klassi õpilastel võimalus tutvuda inseneriõppe STEAM programmiga, mille käigus sai ise kokku panna tuuliku.
Enne tuuliku kokkupanemist arutlesime järgmistel teemadel:
Kes mõtles välja tuuleturbiini?
Kuidas tuulik töötab ja kuidas mõõta tuule kiirust?
Kuidas konstrueerida tõhusat tuulegeneraatorit?
Mis on tuul ja kuidas seda energiatootmiseks kasutatakse?
Ja siis hakkasid väikesed insenerid tööle. Õues katsetasime, et kuidas meie valmistatud tuulikud töötavad. Mida peab muutma, et tuulik tööle hakkaks? Tuuliku labad tuli panna õigesse asendisse. Aneomeetriga mõõtsime ka tuule kiirust. Pärast katsetamist ootas meid klassis Janete ja tema ema küpsetatud maitsev õunakook.
Tekst: Marge Abner
6.a, b ja 7.b, c klassid
6.a, b ja 7.b, c käisid kooli ümbruses tuule kiirust mõõtmas huvioutdoor vahenditega.
6.a proovis lisaks eksperimenti – tiiviku labade erinevad parameetrid ja tuuliku võlli pöörlemiskiirus. Kahjuks polnud piisavalt tuult, et tuulikuid tööle saada.
Tekst: Kevin Ambus
8.-12. klassid
Terve eelmise nädal said füüsika tundides 8.-12. klassi õpilased proovida huvioutdoor tuuliku komplekti.
Kuna tuul oli liiga nõrk, et tuulikut tööle saada, siis pidid õpilased olema loovad, et saada labad liikuma nii kiiresti, et see laeks nende telefoni.
Mõni klass jõudis disainida tuulikule ise labad.
Teskt: Alis Münter
Fotod: Kevin Ambus, Marge Abner, Alis Münter