Et Kadrina Keskkool kuulub koos 63 Eesti kooliga UNESCO ühendkoolide võrgustikku, potsatas ka meie postkasti sügisvaheajal kiri, kus 10- 15-aastasi õpilasi kutsuti osalema projektis “Elav pärand”. On oluline, et lisaks meie rikkalikule kultuuripärandile märkaksime paiku ja traditsioone, mis just meie jaoks ja tänases päevas tähenduslikud. Neid paiku kutsumegi elavaks pärandiks. Pakkumisele lisas põnevust, et Eesti partneriteks projektis olid Botswana, Eswatini ja Namiibia. Kuna teema tundus huvitav ja koolielu rikastav, otsustasid kolm inglise keele õpetajat – Kaire King, Signe Ojasalu ja Merike Sikk sellest kinni haarata ja oma 5., 6. ja 7. klassi õpilastega projektis osaleda. Õpilastele olid antud arutelu suunamiseks küsimused, näiteks: millised paigad sulle meeldivad? Mis koht on sulle igapäevaelus eriline või oluline? Miks on see paik tähtis kogukonnale tervikuna ja/või sulle isiklikult? Kas see paik on ajas muutunud? Kui esimesena tahtsid pea kõik õpilased rääkida oma kodust, toast või voodist, jõuti koos arutledes kaugemale. Nii nimetati oma meeliskohtadena näiteks vanaema maja, pinki mänguväljakul või pargis, sõbra rõdu, aga ka Tartu raekoja platsi, Nostalgiakeskust ja loomulikult ka Kadrina Keskkooli. Õpilased pidid postitama oma erilise paiga foto ja kirjutama selle kohta lühikese jutukese. Kogusime kõik artiklid padletisse ja sealt tegime valiku nendest, mis projekti lehele meie kooli esindama üles laadisime. Välja kuulutatud tähtajaks olid oma õpilaste tööd üles laadinud 6 kooli Eestist ja 1 kool Aafrikast. Tore oli tõdeda, et kõik koolid olid ülesande lahendanud veidi erinevalt. Eriliseks maiuspalaks olid muidugi fotod ja videod Namiibiast, Opuwo koolist. Kuigi tänapäeval on läbi sotsiaalmeedia kogu maailm peopesal, ei satu selline ehe emotsioon just sageli meie ekraanidele. Loodame, et ka teiste Aafrika riikide sissekanded jõuavad varem või hiljem meieni ja aitavad meie õpilastel oma maailma avardada. Tekst ja fotod – Merike Sikk
Reedel, 28. novembril tutvustasid 8.A klassi ettevõtlikud noored Kadrina Keskkooli 1. klassidele KiVa ehk kiusamisvaba kooli programmi. Esimese klassi õpilased läbisid ühe ainetunni jooksul põnevaid punkte ja lahendasid KiVa-teemalisi ülesandeid. Oluline oli tutvustada õpilastele, kuidas hoida koolikeskkond sõbralik ja turvaline! Suur tänu 8.A klassi noored ja klassijuhataja Raili Rohula, et aitasite väikestel sõpradel KiVa põhimõtetega tutvust teha! Tekst – Mirell Viru Fotod – Marge Abner ja Elle Tamme
Meil oli suur rõõm olla Lääne-Virumaal üks esimesi koole, kus piloteeriti rahvusvaheliselt tuntud ja tõenduspõhist vaimse tervise programmi YAM – Youth Aware of Mental Health. YAM programm aitab 13–17-aastastel noortel paremini mõista vaimse tervise teemasid, saada praktilisi oskusi ja õppida märkama, kuidas iseenda ja sõpradega paremini toime tulla. Räägitakse stressist, kriisidest, kiusamisest, depressioonist ja abi leidmisest – kõigest noortepärasel ja turvalisel viisil.Külalistena olid meie koolis juhendajad Maia Kärdla ja Moonika Rander, kes viisid programmi läbi meie 7.B klassi noortega. Kohtumisi oli kokku kaks, mõlemad kahel järjestikusel tunnil. Kooli töötajaid tundidesse ei kaasatud – fookus oligi noortel ja nende avatud vestlusringidel.Tagasiside oli väga julgustav: noortele meeldis, neil oli tegevust ning nad ütlesid, et igav ei hakanud kordagi. Juhendajate sõnul olid meie noored üllatavalt teadlikud, aruteludes väga avatud ja aktiivselt kaasas – nende sõnul oli see lausa rõõm! Uuel aastal loodame pakkuda YAM-i võimalust ka 7. klassi paralleelile ja sealt edasi teistele vanusegruppidele. Meie eesmärk on, et võimalikult paljud Kadrina noored saaksid sellest väärtuslikust programmist osa. Aitäh juhendajatele ja muidugi meie vahvatele 7.B klassi noortele!Hoolime sellest, et meie kool oleks koht, kus vaimse tervise teemadest saab rääkida julgelt ja päriselt. PS! Tule tutvu plakatite infoga tugimeeskonna ruumide juures
10. novembril käisid Kadrina Keskkooli õpetajad töövarjutamas erinevates koolides, et koguda värskeid mõtteid ja häid praktikaid. Meie fookus oli lai ja sisukas – kõik ikka selleks, et meie õpilaste õpikogemus oleks tulevikus veelgi parem! Millele keskenduti? Õppetöö tõhus korraldus ja metoodilised võtted ainetundides.Pikkade ja lühikeste tundide ülesehitus ning parim praktika nende kombineerimisel.Ainetevaheline lõiming ja koostöö võimalused.Liikuma Kutsuva Kooli põhimõtted: liikuvad ainetunnid, aktiivsed vahetunnid nii sees kui õues.Muukeelsete õpilaste toetamine ja kaasamine.HEV õpilaste, sh andekate, parim võimalik toetamine. Meie õpetajad tulid tagasi inspiratsiooni ja uute ideedega. Aitäh sooja vastuvõtu eest, Haljala Kool, Sõmeru Põhikool, Rakvere Reaalkool, Rakvere Põhikool, Rakvere Riigigümnaasium, Vinni-Pajusti Gümnaasium, Tamsalu Kool, Tabasalu Kool! Õppimine ei lõpe kunagi – ka õpetajatel!
Kadrina Keskoolis on terve nädala jooksul külalised Itaaliast – õpetajad Roberta Corinaldesi ja Giuseppe Papaleo. Nad osalevad koolielus, külastavad tunde ning jagavad oma kogemusi ja teadmisi. Täna osales Kadri Kase tunnis õpetaja Giuseppe Papaleo. Fotod: Istituto Comprensivo Carlo Urbani Moie
Täna käis meie koolis külas Toomas Pranstibel, kes rääkis 1.–3. klassi õpilastele põnevalt ämblike maailmast. Kohtumise jooksul said lapsed teada palju uut ja üllatavat: • kuidas ämblikud paljunevad ja milline on nende elutsükkel;• millest ämblikud toituvad ja kuidas toimub kesta vahetus;• millised on Eesti suurimad ämblikud ja kuidas nad siia on jõudnud;• mida tasub teada ämblike hammustustest ja kui mürgised meie ämblikud tegelikult on;• miks ämblikel on karvad ning mida inimene või loom tunneb, kui nendega kokku puutub. Õpilased said selge ja põneva ülevaate sellest, miks ämblikud on looduses olulised ning kuidas neid paremini märgata ja mõista ilma hirmu tundmata. Täname Toomas Pranstibelit sisuka ja hariva külastuse eest!
Enne meisterdama asumist tutvusime erinevat liiki teatrinukkudega ning joonistasime kavandi.Nuku meisterdamise idee saime Noorsooteatri üleskutsest “Teatrinuku meisterdamise konkurss”. Nukk pidi väljendama mingit emotsiooni, millist, seda sai iga õpilane ise otsustada. Ülesanne oli väga loov ning õpilased valmistasid suure õhinaga nii käpiknukke, pulganukke, marionettnukke kui lauanukke. Kes soovisid, said enda töö esitada konkursile. 5.b klassi õpilane Tario Kirs pälvis oma nukuga Noorsooteatri poolt eripreemia.
Koostööpäev pakkus võimalust osaleda tunnivaatlustel, jagada kogemusi ja arutada, kuidas muuta koolielu veelgi mitmekesisemaks ja õppijakesksemaks. Aitäh Rocca al Mare Kooli kolleegidele avatud ja inspireeriva kohtumise eest! Koostöös sünnivad parimad mõtted ja kasvavad uued algused.
3.c/l klass õppis õues ilmakaarte määramist ning otsis looduses sügise märke. Õpilased jälgisid ilmamuutusi ja looduslikke märke, tegid vaatlusi ning seostasid õpitut praktiliste kogemustega. Ilmakaarte määramise ülesanne arendas ruumitaju ja analüüsioskust, samas kui sügise märkide otsimine tugevdas tähelepanu, vaatlusoskust ja loodusteadlikkust.
1.b klassil oli õuesõppenädalal järgmised tegevused: Esmaspäeval õppisime õues matemaatikat. Selgeks said parem ja vasak. Teisipäeval tegime õues kunstiõpetust. Meil olid neljased rühmad, kes pidid tegema looduslikust materjalist pildi sügisest. Kolmapäeval õppisime õues eesti keelt. Koos paarilisega tuli täita töölehel tähekummutit. Õuesõppenädala eesmärk oli pakkuda liikumist ja vaheldust klassiruumiõppele, tuues õppimise pärisellu ja loodusesse. Nädala tegevused arendasid õpilaste koostööoskust, loovust, tähelepanu ja probleemilahendusoskust, toetasid õpimotivatsiooni ja heaolu ning pakkusid rõõmu ühisest tegutsemisest värskes õhus.