• Kategooria

  • Puhasta

17. aprillil said 10. klassi HUSO-suuna õpilased Kadrina raamatukogus rohkem teada baltisaksa perekonna Knüpfferite elust ja tegevusest Eestis aastatel 1671 kuni 1940. Pere esindaja Klaus Knüpffer Saksamaalt tegi ettekande Eestis elanud ja omas ajas väljapaistvalt tegutsenud Knüpfferitest Eestimaal.Üks Knüpfferitest, Arnold Friedrich Johann, oli 43 aastat Kadrinas pastoriks, kogudes Kadrina ümbrusest umbes 500 regivärsiteksti ja rohkesti Kalevipoja-ainelisi muistendeid, mis jõudsid Eesti rahvuseeposesse „Kalevipoeg“.Teadaolevalt pidas Väike-Maarja pastor Carl Theodor Knüpffer peojutluse esimesel Eesti üldlaulupeol 1869. aastal. Saime teada, et kui paljud Knüpfferid on andnud oma panuse Eesti kultuuriloosse, siis sama väärtuslikud on ka selle perekonna mitme liikme kirjutatud, kuid seni veel avaldamata mälestused elust ja tegutsemisest Eestis. Täname Sirje Kuusikut MTÜ Pärandihoidjast osalemiskutse, samuti vestlusringis ehedate suupistete ja taimeteega kostitamise eest. Tekst ja foto: Evelin Tiiter

Täna toimus Rakvere Eragümnaasiumis maakondlik inglisekeelne etluskonkurss 3.-5. klassidele. Meie kooli esindasid Säde-Helise Kübar, Henry Nagel, Bert Sebastian Maripuu, Kert Nurgamaa, Saara Lisbeth Kaegas, Kristella-Madleen Käige. Kõiki esinejaid tunnustas rahvusvaheline žürii tänukirjaga, Bert Sebastian Maripuu pälvis 3. klasside esinejate hulgas 3. koha. Täname õpetajaid – Katrin Mägi ja Signe Ojasalu.

CADrina suurest sündmusest on nüüd juba pea nädal möödas, meie siin oleme aga endiselt suures rõõmumullis ja tahame väga tänada oma toredaid abilisi ja toetajaid: Aitäh Valdar Tammin, Kaire Vibo ja Commuun / Digitaalinseneeria ülesande loomise ja läbiviimise eest! Aitäh Aigar Vaigu meie sündmusele patrooniks olemast ja siirast huvi tundmast! Aitäh Urmas Vaino ja Robert Salep meie sündmuse juhtimise eest, teiega oli väga lõbus! Aitäh Helena Mägi vinge ja emotsionaalse avalöögi eest! Suur tänu meie sündmusesse panustamise eest: Eesti Teadusagentuur Swedbank Eestis Eesti Masinatööstuse Liit Aru Grupp PLM Group Bremmer Tours Põhjakeskus DATEL Promens Rõngu As PMC by Pomemet IPrint24 TB Works BMF – Baltic Machine Factory Ardor OÜ As Later GR Metallituba OÜ Hekotek ITshop Palmako MOBEC Reideni Plaat AS Haka Plast Nurme Natural Skincare Saku Õlletehas Tapa Mill Pixner

Küsitlesime võitjate tiimi, et saada teada nende esmamuljed tänavusest võistlusest. Mis oli teie jaoks CADrina võistluse vältel kõige raskem/keerulisem ülesanne? Võistkonna arvates oli kõige raskem 2.-3. vahetus. Nende sõnul oli AutoCADis keeruline saada võistlusülesanne 3D vormi. “Ajalimiit oli see, mis kõige rohkem rolli mängis.” Nad lisasid, et kuna ajast jäi puudu, siis mõned asjad jäid poolikuks. Mis on teie hetke emotsioonid? “Ei suuda uskuda!” Võistkonna liikmete ootused võita olid algul väga madalad, kuid lõpp-ootuseks oli ikkagi võita. Mis oli teie jaoks võistluse vältel kõige kergem ülesanne või hetk? Võistkonna liikmete arvates oli kõige lihtsam esimene vahetus. Kas on veel lootust tulla CADrinale võistlema? “Ja, näeme, mõtleme veel. “ Postituse koostasid Kadrina Keskkooli meediaõpilased.

Aigar Vaigu “Oleme õppinud rääkima, lugema, kirjutama – nüüd on aeg õppida küsimusi küsima.” 12. aprillil toimus It – ja nutifestivali CADrina raames Kadrina Noortekeskuses, algusega kell 16.00 Hariduspaneel, mida juhtis Urmas Vaino, kus arutati teemal tehisintellekt hariduses ja tulevikuvõimalustes. Omavahel pidasid arutlust HARNO esindaja Kerli Požogina, ettevõtja Kert Kirsimäe, majandus – ja kommunikatsiooniministri nõunik Aleksei Jašin, Kadrina Keskkooli füüsikaõpetaja Alis Münter ning loomulikult selle aasta Cadrina patroon Aigar Vaigu. Urmas Vaino alustas arutlust sissejuhatava küsimusega – kas ja kuidas kõik arutlejad on kokku puutunud vähesel või suurel määral tehisintellektiga? Kõik arutlejad olid vastanud jaatavalt küsimusele, kas nad on kunagi kasutanud tehisintellekti. A. Vaigu tõi välja tehisintellekti tähtsusest oma igapäeva elus: “Tehisaru loeb mu lastele unejuttu.” A. Jašin tõi esile, et kasutab oma igapäevases töös värbamiseks tehisintellekti. A. Münter on proovinud tehisaru, kuna õpetajana tundis huvi- kõik õpilased ju kasutavad. Vaino esitatud küsimusele, kuidas tehisintellekt mõjutab õppimist ning ka õpetajate tööd, saadi mitmeid erinevaid vastuseid: A. Münter: “Tehisintellekt võib olla ka individuaalne õpetaja, näiteks kui õpilane töötab tehisaru poolt toodud informatsiooni, lahenduskägu või vastuse läbi, siis on intellekti kasutus mõistlik, kuid kui õpilane lihtsalt kirjutab maha, siis kokkuvõtteks on see tegevus mõttetu. Olen aru saanud, et peame õpetajatena hakkama muutma viise, kuidas õpetada ning leidma uusi õpistrateegiaid. Õpetajatel pole enam mõtet küsida selliseid küsimusi või anda ülesandeid, kus õpilane saab vastused maha kirjutada, vaid iga õpilane peab õppima saadud informatsiooni ümber mõtestama.” A. Jašin: “Kätte on saabunud uus reaalsus, meil on vaja teistmoodi toimetada, käituda ning valmistada uutmoodi õpikeskkond.” K. Požogina: “Tehisintellekt on siin ning areneb edasi, oluline on noori suunata.” K. Kirsimägi: “Inimsuhted ei kao õppimisel ja töötamisel kuhugi, kuid tehisintellekti võib kujuneda probleemiks, kui inimesed ei kasuta enam kriitilist mõtlemist.” Lisaks küsis Vaino, mis soovitusi ning mõtteid on jagada seoses tehisintellektiga: A. Münter: “Õpetajaid tuleb harida – koolide direktorid saavad korraldada teemakohaseid koolitusi, mis aitavad õpetajatel kursis olla ning end täiendada tehisintellekti kasutuses ja võimalustes.” K. Požogina: “Õpetajatele võiks korraldada koolitusi, et nad märkaksid enam, kas tehisintellekti käsi on õpilaste töödes mängus või ei ole.” A. Jašin: “Tehisintellekt koondab võimu valdkondades, näiteks õigusteadus ja suhtekorraldus. Noored peaksid selgelt läbi mõtlema, mida minna edasi õppima.” A. Vaigu: “Oleme õppinud rääkima, lugema, kirjutama, nüüd on aeg õppida küsimusi küsima. Lisaks soovitus noortele on õppida ametit, kus on vaja kasutada keha ja mõistust üheskoos. Torumees leiab alati tööd, kuid näiteks kirjanikud võivad jääda tööta.” Lisati, et ometi pole mõtet küsida liialt rumalaid küsimusi tehisintellektilt, kuna see koormab servereid – on aja ja ressurssi raiskamine. Postituse koostasid Kadrina Keskkooli meediaõpilased.

Eile, 12. aprilli õhtul toimus suurejooneline CADrina finaal, mille raames joonestati CADrina Kratti ehk ausammast teadusele. Võistluse pinget sai tunda võitjate väljakuulutamiseni välja, sest esimese kolme võistkonna punktide vahe oli väga minimaalne. Siinkohal jagame võistluse tulemusi: 6. koht – 12 InTe (Kadrina Keskkool, koosseis Oliver Pall, Christian Leis, Andri Kuusk, juhendaja Holger Bremen) 5. koht – Maimikud 2.0 (segatiim, koosseis Artur Anson, Marianna Djakova, Anton Kapustin) 4. koht – Tublid (Kadrina Keskkool, koosseis Klara Kiur, Janelle Rannala, Siim Kruusmann) 3. koht – TalTech x Kadrina (TalTech, koosseis Kristofer-Rudolf Kõrre, Leevi Lahi, Mart Põder, juhendaja Aurika Nõmm) 2. koht – Tudengivormel (TalTech, koosseis Helar Pullisaar, Erik Rennes, Mark Smirnov) 1. koht – METAMORPHIC – (TalTech, koosseis Marek Ivanov, Markus Moring, Raimond Uibo, juhendaja Aurika Nõmm). Võitjatele oli lisaks auhinnarahale pandud kokku ka vinged auhinnakotid PLM Group poolt. Autotööstuse eriauhinna pälvis Promens Rõngu As poolt võistkond 12 InTe, Eesti Masinatööstuse Liit jagas eriauhindu 4. koha ja 1. koha võistkondadele. Palju õnne kõikidele tublidele osalejatele! Virumaa Teataja kajastus: Joonestusvõistluse CADrina paremaid jäi lahutama vaid üks punktLääne-Virumaa uudised kajastus: Ainulaadsel IT-olümpiaadil osales 50% rohkem noori kui mullu

CADrina innovatsioonilabori töötubade nädala viimasel päeval said aktiivselt tegutseda meie kooli 7.-9. klassi õpilased. Suur tänu Rakke Robootikud, Rakke Kool, Koeru Keskkool, Leelo Ambos, Raimo Maasik, MTÜ Robootika ja Ramon Rantsus, TalTech Tehnoloogiakool ja Indrek Karo, Tartu Kunstikool, Karolin Kask, Karl Meos ning MERKUUR Eriline tänu teile, Eesti Masinatööstuse Liit ja ITshop, et toetasite töötubade läbiviimist! Meie III kooliastme õpilastel oli huvitav päev!

CADrina innovatsioonilabori töötubade nädala III päev pühendus gümnaasiumi õpilastele. Meie koostööpartneriteks olid Eesti Maaülikool/Estonian University of Life Sciences, TalTech – Tallinna Tehnikaülikool, Tartu Kunstikool, Swedbank Eestis, Karolin Kask ja Alis Münter! Meie gümnasistid tänavad kõiki töötubade läbiviijaid!

6. aprillil toimus vabariiklik kirjandusolümpiaad „Rändaja“, kus noorte kirjandushuviliste teadmised pandi proovile Lydia Koidula ja Mehis Heinsaare elu ja loomingu tundmises. Kadrina Keskkoolist osales edukalt 2 võistkonda:10. klassist Anneliise Aasa, Klara Kiur ja Lisette Nurgamaa;11. klassist Leegi Brigitte Kais, Ketlin Rebane ja Tähti Pallon. Pilt: Ebe Abner Fotol Kadrina noored koos kirjanik Mehis Heinsaare ja L. Koidula muuseumi direktori Elmar Tringiga

Vaata, mis on uut Kadrina valla kodulehel

Euroopa Liidu struktuurifondid

Erasmus+

Haridus- ja Noorteamet

Tartu Ülikool

Tallinna Tehnikaülikool

Eesti Lennuakadeemia

Tervist edendavad koolid (TEK)

VEPA Käitumisoskuste Mäng

ProgeTiigri programm

Kiusamisvaba Kool

KiVa programm

Ettevõtlik Kool
EMU logo transparent 01 TLU

unescologotulevikukool

Kadrina Keskkool otsib oma meeskonda eesti keele ja kirjanduse õpetajat, matemaatikaõpetajat ja psühholoogi. Pakume tööd