Meie kooli 5.-6. klassi nuputajad paigutusid väga tasavägises võistluses võrdse punktisummaga osalejaterivi keskele. Võistkonnad:1. Bert Sebastian Maripuu, Revor Talpas, Hanna Kotiesen ja Eve-Ly Annus2. Henri Jaakson, Iiris Stern, Andreas Annimäe ja Aleksander Blank. Täname õpetajaid: Caroline Karus, Raili Rohula, Berit Jamnes. 7. klassi meeskond koosseisus Janar Jaakson, Georg Pruul ja Tõnis Laane tuli 3. kohale. Aitäh, õpetaja Rita Olev!
Kas tunnete vahel, et lapse veebimängude maailmaga seonduv on justkui võõras keel, mida on raske mõista? Kas soovite õppida mänge paremini tundma või seada piire ja kokkuleppeid, kuid ei tea, kust alustada, et vältida tülisid? Ootame 11. detsembril kell 18.30–19.30 veebikohtumisele lapsevanemaid, õpetajaid ja noortega töötavaid spetsialiste, et rääkida avatult ja hinnanguvabalt laste veebimängudest. Teemad, millest räägime:Müüdid vs. tegelikkus. Vaatame otsa videomängudega seotud levinumatele hirmudele ja räägime päris ohtudest – internetivõõrad, hasartmängurluse elemendid, raha kulutamine ja mänguhäired. Kontakt ja kokkulepped. Jagame universaalseid jutupunkte ja küsimusi, mis aitavad sul veebimänge mängiva lapsega paremat kontakti saavutada. Kuidas seada piire nii, et need peaksid? Tööriistakast vanemale. Õpetame kasutama PEGI reitingusüsteemi (vaatame konkreetseid näiteid). Näitame, kuidas tehisintellekt saab olla sinu abiline mängude sisu mõistmisel. Selleks jagame konkreetseid viipasid. Tutvustame Tartu Ülikooli meediapädevuse lehekülge, kust leiad edaspidi tuge. Koolitaja: Katriito nutinõustaja Karl Erik Saks. Ta on pühendanud oma magistritöö (TÜ) videomängude uuringutele ja töötanud ligi viis aastat nutinõustajana, tehes koostööd nii koolide kui ka peredega. Registreerimislink: https://forms.gle/KMNq3xCBYt6vUiWF8 Veebiseminar toimub Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituudi ja Telia ühise projekti “Digimentorid” raames. Uuri lähemalt: meedia.ut.ee
19. detsembril algusega kell 9.00 ootavad abiõpetajad teid vahvasse meisterdustöötuppa. Ühiselt meisterdades kogutud tulu annetame Retti sündroomi raviks. Retti sündroom on haruldane geneetiline haigus, mis häirib aju arengut ning põhjustab rasket vaimset ja füüsilist puuet.
26. novembril toimus Tapa Valla Gümnaasiumis 2025. aasta luulevõistluse “Koidulauliku valgel” maakonnavoor. Meie kooli esindasid Lasse-Lukas Põder, Lisbet Kotiesen ja Maarja Mölder. Palju õnne Maarjale, kes võitis vanemas vanuseastmes ning esindab Lääne-Virumaad vabariiklikus voorus Pärnus 12. detsembril. Soovime Maarjale edu!
Head sõbrad! Meil on suur rõõm teatada, et IT- ja nutifestival CADrina on pälvinud Haridus- ja Noorteameti inseneeriaharidusse panustajate konkursil nominatsiooni kategoorias “Inseneride järelkasvu panustaja 2025”! See on suur tunnustus kogu meie meeskonnale – õpetajatele, partneritele ja noortele, kes aitavad ühiselt kujundada tehnoloogia- ja inseneeriavaldkonna tulevikku. Laureaadid kuulutatakse välja 4. detsembril toimuval Inseneeria tänusündmusel. Oleme tänulikud, uhked ja põnevil — hoiame pöialt! Selgusid inseneeriaharidusse panustajate konkursi nominendid | Haridus- ja Noorteamet
November oli täis liikumist ja tegutsemist: • õpilasesinduse korraldatud stiilipäevad panid õpilasi end vanade tavade rütmi sättima;• Kahoot-kolmapäeval said kõik proovile panna, kui hästi on meeles mardid, kadrid ja nende kombed.• Raamatukogus oli ajalugu ja kombeid tutvustav näitus. Noorematel jagus tegevust veel rohkem:• 1. klassid pidasid maha oma mardi- ja kadrikarnevali;• 2. klassidel käis külas Angelika Virumaa Muuseumitest ning lisaks korraldas õpilasesindus neile mängu- ja tantsuhetki. Kokku tuli üks tegus kuu, kus õppimine ja rõõm käisid käsikäes. Nüüd aga pöörame end detsembrit ootama — esimene advent on juba pühapäeval.
Sel aastal kogume osa laadalt saadud tulust heategevuseks, et luua õpilastele veelgi põnevamaid ja arendavamaid vahetunni pesasid koolis! Laat algab A-korpuse sissepääsu juurest, tule ja osale!
Kadrina Keskkooli 29 õpilast 10. LOTE ja 11. INTE ning LOTE õppesuunast osalesid 13. novembril keskkonnaalasel õppepäeval Sagadi looduskoolis, kus läbiti õppeprogramm „Uurimuslik keskkonnaseiklus“. Õppeprogrammis korrati üle teadusliku uurimistöö etapid ning loodusteaduslikud meetodid ja vahendid. Seejärel läbiti rühmades erinevad tööpunktid, kus tuli lahendada ülesandeid, koguda andmeid ning teha ka mõõtmisi Vernier’i andurite abil – süsihappegaasi, õhuniiskuse ning valgustatuse intensiivsus kohta metsamuuseumis; uurida fotosünteesi ja hingamise protsessi. Määrata okaspuid binokulaari ja määramistabelite abil looduskooli ruumides, viia läbi dendrokronoloogilisi uuringuid; mõõta radooniga seonduvat kiirgust Sagadi mõisa erinevates ruumides. Mõisa pargis tuli mõõta erinevate meetodite abil puude kõrgust ning loendada ja määrata linnuliike tiigi ääres, dendropargis aga uurida mändide mitmekesisust. Päeva teises pooles koostas iga rühm esitluse ühe läbiviidud teema põhjal ning minikonverentsi käigus toimus esitluste kaitsmine. Paranesid õpilaste meekonnatöö oskused, teadmised uurimuslikust õppest ning kasuks tuli ka liikumine värskes õhus. Õpilased oli töökad ja õpihimulised ning sügisene vihm ei seganud õuesõpet. Täname Sagadi looduskooli ja juhendajat Katrin Jürgensit sisuka õppepäeva eest! Tekst ja fotod – Siret Pung, bioloogiaõpetaja
Visiidi eesmärk oli tutvuda suurema õpilasesinduse töökorraldusega, saada inspiratsiooni uute ideede jaoks ning tugevdada meie enda meeskonna omavahelist koostööd. Tallinna Inglise Kolledži õpilasesindus on suur ja mitmekesine ning teeb aktiivset koostööd teiste koolidega. See pakkus meie noortele hea võimaluse näha, kuidas teistsugune ülesehitus toetab igapäevast tegutsemist. Päeva jooksul kujunes õpilastel terviklik arusaam sellest, kuidas eri koolid oma eesmärke täidavad. Nad tõid välja, et TIK-i suurem liikmeskond võimaldab ülesandeid jagada paljude vahel, samal ajal kui väiksemas koolis saab mitmeid tegevusi korraldada kiiremini ja paindlikumalt. Huvi pakkus ka nende praktika, kus koosolekul osalevad vaid teemaga seotud liikmed, mis aitab hoida tööprotsessi fookuses. Inspireeris valimissüsteem, mis sisaldab kampaaniaid ja julgustab õpilasi aktiivselt kandideerima. Meelde jäi ka stiilipäevade formaat, kus iga klass teeb oma foto ning valitakse silmapaistvaim lahendus. Õpilased tõid esile TIK-i rahvusvahelise õppekeskkonna ja ingliskeelse õppe võimaluse gümnaasiumis. Samuti pakkusid inspiratsiooni nende mentorlussüsteem ning loomingulised tegevused isade- ja emadepäeva tähistamiseks. Päeva lõpuks mõisteti ühiselt, et kuigi koolid tegutsevad erineva struktuuri ja võimalustega, loob parima tulemuse toetav ja koostöine koolikultuur – väärtus, mida soovime tugevdada ka Kadrinas. Kokkuvõttes oli tegu väga sisuka ja innustava päevaga. Suur tänu Tallinna Inglise Kolledžile sooja vastuvõtu eest! Naasime Kadrinasse värskete ideede ja tugevama meeskonnatunnetusega, mis toetab õpilasesinduse edasist arengut.
17.–21. novembril võõrustas Kadrina Keskkool Erasmus+ projekti raames kahte õpetajat Itaaliast, „Istituto Comprensivo Carlo Urbani Moie“ koolist. Nädala jooksul osalesid külalisõpetajad Kadrina Keskkooli tundides, külastasid Kadrina Kunstidekooli ning Rahvamaja muusikatundi. Itaalia õpetajatele avaldas muljet Eesti paindlik ja õppijakeskne koolisüsteem, mis võimaldab noortel õppida liikudes, praktiseerides ja koostööd tehes. Vestlustest selgus, et hariduskultuur erineb mitmes aspektis: nende kooli õpilased teevad kodus rohkem iseseisvat tööd ning iga õpilane õpib kooliteel selgeks vähemalt ühe muusikainstrumendi. Sellised vastastikused külaskäigud on olulised, sest loovad õpetajatele ja õpilastele võimaluse näha haridust laiemast rahvusvahelisest vaatenurgast. Koostöö ja kogemuste võrdlemine aitab mõista, millised metoodikad töötavad teistes riikides ning kuidas neid võiks kohandada oma koolikeskkonda. Lisaks pakub see õpetajatele professionaalset arengut, laiendab silmaringi ning toetab Euroopa haridusruumi sidusust. Kadrina Keskkoolil on nüüd tugevad kontaktid Itaalia kolleegidega, mis loob soodsad võimalused edasisteks koostööprojektideks. Sellised partnerlussuhted võivad tulevikus tuua kaasa veelgi rohkem külaskäike, õpirändeid ja kogemuste vahetamist nii õpetajatele kui ka õpilastele. Nädal kujunes mõlema kooli jaoks sisukaks, inspireerivaks ja vastastikku rikastavaks ning andis kindla aluse tuleviku koostööks.