• Kategooria

  • Puhasta

10. detsembril toimus meie koolis lõimingupäev, mis on suurepärane võimalus näha, kuidas erinevad ained ja teemad omavahel kokku saavad. Lõimingupäev annab õpilastele võimaluse õppida praktiliselt, avastada uusi seoseid ja rakendada teadmisi lõimitud tegevustes. Õpilased said võimaluse avastada, kuidas erinevad teemad, alates kaartide ja legendide tundmisest, turvalisusest ja heaolust kuni karjääri planeerimise ja jõuluülesannete lahendamiseni, võivad omavahel põimuda. Päev pakkus nii mõistatusi, tegevusi, meeskonnatööd kui ka praktilisi oskusi, mis toetavad igapäevaelu ja tulevikuks valmistumist. Ja nüüd mõned põnevad hetked klasside lõimingupäevadest: Esimesed klassid tähistasid 100 päeva koolis käimist. Mängisime, laulsime, lugesime luuletusi, lahendasime mõistatusi ja meisterdasime lumememmesid. Päeva viisid läbi Marge, Sirje, Elle, Maarja ja Kaia Lõimingupäeval uurisid 2. klassid, kuidas aidata Jõuluvana. Selleks tuli sorteerida kirju, pakkida Jõuluvana kingikott, millesse tuli panna õige arv pliiatseid, kommikotte, jõulukellukesi ja põhjapõtrade jaoks porgandeid. Sõnarägastikust tuli leida jõuludega seotud sõnu ning kirjutada jutt Jõulupuust, kui piltmõistatuse õigesti lahendasid said kokku pildi Jõuluvanast. Õues sai päkapikumängu mängida ning klassis tantsu lüüa. Ohh, see oli vast tore päev! Rita Rammo 3. klasside lõimingupäeva teema oli “Kaart, legend, leppemärgid. Mööbliesemed (inglise keeles) ja nende paigutamine oma toa plaanile leppemärkide abil. Jõulu-orienteerumine “Leia kingitused” koolimaja 2. korrusel plaani järgi ja nuputamisülesannete lahendamine.” Lapsed olid üllatunud, et nelja õppetunniga lõimisime nii paljude ainetundide teemad. Mare Kütt 6. klasside lõimingupäev: „Turvalisus ja heaolu“ 6. klasside lõimingupäeva korraldasid 8. klassi õpilased Arti Viru ja Lisandra Veidenberg Õpilased külastasid nelja töötuba, kus õpiti märkama, hoolima ja käituma turvaliselt igapäevaelus. Suur tänu töötubade läbiviijatele: Rakvere Politseijaoskond – Enely Viru Rakvere Karell Kiirabi – Eduard Klaasmägi ja Rauno Tõevälja Päästeamet – Jaak Kirsipuu Neljanda töötoa viisid läbi 8. klassi õpilased ise ning see keskendus Kiusamisvaba kooli teemale „Grupp ja grupi surve“. Aitäh kõigile, kes panustasid noorte teadlikkuse ja heaolu edendamisse! Mirell Viru 7. klassides toimus geograafia ja kehalise kasvatuse lõimimine. Kogu päeva jooksul toimetasid õpilased samades rühmades. Kaks esimest tundi liiguti Kadrinas Navicup orienteerumiskeskkonna abil. Kadrina erinevates osades oli vaja läbida 15 punkti. Igas punktis tuli vastata mingile küsimusele. Koolimajas liikusid osa rühmasid algul maneeži, kus toimus looduse, geograafia ja sporditeemaline viktoriin. Ülejäänud õpilased tegelesid samal ajal koolimajas erinevate kohtade plaanide koostamisega. Selleks tuli algul mõõta, seejärel tulemused plaanile kanda. Neljanda tunni ajal toimus vahetus, see tähendab, need kes algul mängisid mälumängu, asusid koolimaja erinevate ruumide plaane joonistama. Kirsti Kasemets Üheksandike lõimingupäev keskendus teemale „Elukestev õpe ja karjääri planeerimine“. Päeva jooksul said õpilased ülevaate Eesti haridussüsteemist, mõtlesid läbi oma edasised õpinguplaanid, panid kokku CV ja motivatsioonikirja ning proovisid järele, kuidas võiks välja näha üks sisseastumisintervjuu. Kirsiks tordil oli õppekäik meie kohvik-kogukonnapoodi Wiru 16. Suur aitäh meie kauaaegsetele koostööpartneritele Üllile ja Katrinile Eesti Töötukassast praktilise töötoa eest ning Pärtelile ja Annele meeskonnaga Wiru 16st mõnusa vastuvõtu, sisuka vestluse ja üliheade ahjusoojade pitsade eest! Kaire King Suur tänu kõigile õpetajatele ja töötubade läbiviijatele, kes panustasid, et päev oleks nii õpetlik kui ka lõbus!

Kolmapäeval, 5. märtsil toimus loodusteaduste õppesuuna (LOTE) õpilastele teistsugune koolipäev teemal „Inimene ja keskkond“, kus olid lõimitud keskkonnakaitse, looduskaitse, karjääriõpetuse, bioloogia, keemia ja geograafia valdkonnad. 11. LOTE õpilased olid koos geograafiaõpetajaga eelnevalt koostanud ka meie valla loodus- ja keskkonnakaitsega seotud kaarte ning küsimusi. Huvitavaks ja mitmekesiseks kujunes kohtumine Kadrina valla keskkonnaspetsialisti Pamela Talziga ning maakorraldusspetsialisti Siiri Püssiga. Õpilased said lähemalt teada ning ka küsida, millega tegelevad vastava ala ametnikud meie vallas ning kuidas nad on saavutanud oma töökarjääri. Selgus, et keskkonnaspetsialisti töö hõlmab väga paljusid valdkondi ning oluline on ka pidevalt juurde õppida ja olla teadlik õigusloomest. Palju uut sai teada geodeesiast kui erialast ning maakorraldusspetsialisti igapäevatööst, mis on samuti väga mitmekesine. Kasulikuks osutusid teadmised ja näited erinevatest võimalustest kaardirakenduste kohta, mis on nii valla kodulehel kui ka maa-ameti kodulehel olemas ning kõikide jaoks kasutada. Kindlasti oli see kohtumine vajalik ning teemasid jätkub veel tulevikukski. Täname koostöö ja toreda kohtumise eest! Lõimingupäeval toimus veel 10.-11. LOTE õpilastele virtuaalne põgenemistuba „Keemia argielu“, kus keemiaõpetaja Liina Leinmets oli koostanud erinevaid nutikaid ülesandeid nii metallide, ravimtaimede, mürkide kui ka näiteks kokanduse teemadel. Seejärel sai bioloogiaklassis lugeda uudiseid erinevatest loodusteaduslikest ajakirjadest. 12. LOTE õpilased lahendasid arvutiklassis UNESCO ühendkoolide Läänemere Projekti veebiviktoriini, mis oli inglise keeles ja keskendus seekord kestliku arengu teemadele, otsingutele internetis (lõiming humanitaar-, sotsiaal- ja loodusainete valdkonnas). Päeva lõpus toimus tore ja humoorikas kohtumine Hanno Tikkerbäriga, kes on meie kooli vilistlane (51. lend). Saime teada füsioterapeudi põnevast ja vajalikust tööst ning õpinguvõimalustest. Eriti huvitav oli kuulda spordivaldkonna näidetest, sest Hanno on hinnatud füsioterapeut ja tihedasti seotud olnud meie vabariigi tippsportlastega – suusakoondisega maailmameistrivõistluste tasemel kui ka Eesti laskesuusakoondisega. Töö selles valdkonnas jätkub ka edaspidi. Meelde jäid kasulikud soovitused liikumise tähtsusest nii vaimse kui füüsilise tervise heaks, sest tähtis on haigusi pigem ennetada. Aitäh Hannole kiirel ajal külastamast oma endist kooli ja olla meile kasulik! Jõudu edasisel karjääriteel, mis tõotab muutusi. Siret Pung, LOTE suunajuht Fotod: Liina Leinmets, Siret Pung

5. märtsil toimus lõimingupäev, kus Kadrina Keskkooli õpilastel oli võimalus õppida erinevaid aineid põimitult ja praktiliselt, omandades uusi teadmisi läbi koostöö ja mängulisuse. I kooliastmes:Õpilased uurisid näiteks toidu ja tervise seoseid, õppisid tundma veekogusid ning avastasid mõistatuste ja vanasõnade maailma. II kooliastmes:4. klass keskendus loomade elu tundmaõppimisele.5. klass uuris kuulsate hoonete arhitektuuri.6. klass süvenes vaimse tervise teemadesse, otsides viise, kuidas oma heaolu toetada.7. klassi õpilased astusid lavale, luues muinasjutulise tantsuetenduse, kus kombineeriti kirjandus, muusika, kunst ja liikumine.8. klassi noored keskendusid karjääri kujundamisele, õppides tundma enda tugevusi ja tulevikuvalikuid koostöös Eesti Töötukassa ning ettevõtjatega. Gümnaasiumi LOTE suund arutles inimese ja keskkonna suhete üle, osales põgenemistoas ning kohtus vilistlase ja füsioteraapia eksperdi Hanno Tikkerbäriga. Lõimingupäev andis õpilastele võimaluse avastada, kuidas erinevad ained ja oskused on omavahel seotud ning kuidas õpitut päriselus rakendada.

29. novembril toimus meie koolis lõimingupäev, kus erinevate klasside õpilased sidusid õppeained loominguliste ja praktiliste tegevustega. Päev oli täis avastamist, meeskonnatööd ja põnevaid väljakutseid. Mis toimus erinevates klassides? 1. klassid õppisid tundma rütmi ja silpe, lauldes “Rongisõitu”, arutledes rongisõidust ja väljendades oma kujutlusvõimet joonistuste kaudu. 2. klassid veetsid aktiivse päeva sportliku matemaatikaga, kus arvutati, mõõdeti ja lahendati ülesandeid läbi liikumise ja mängude. 3. klassid planeerisid ja joonestasid oma toa pealtvaates, õppides inglise keeles mööbliesemete nimetusi ja värve. 4. klassid keskendusid keskkonnakuu teemale, uurides ringmajandust ja alumiiniumpurkide teekonda, ning jagasid oma ideid rühmatööde ja plakatite kaudu. 5. klassid uurisid kõnekäände, visualiseerides neid nii sõnasõnalises kui ka kujundlikus tähenduses. 6. klassid kordasid matemaatikat ja muid õpitud teemasid läbi liikumismängude. 7. klassid harjutasid kaardilugemist ja avastasid Kadrinat läbi põneva orienteerumismängu. 8. klassid sidusid füüsika ja võõrkeeled, lahendades keskkonnateemalisi ülesandeid põgenemistoas. 9. klassid avastasid maailma maitseid, tõlkides toiduretsepte inglise keelde ja koostades plakatid. Suur tänu kõigile õpetajatele ja õpilastele, kes andsid oma panuse sellesse inspireerivasse päeva! Koos õppides ja tegutsedes avastame maailma mitmekesisust ning tugevdame meeskonnavaimu. Tekst: õppejuht Liina Suurkivi

Septembrikuu lõpus, 24. septembril õppisid kõik 9. klasside õpilased loodusaineid lõimitud õuesõppepäeval Neeruti maastikukaitsealal. Õpilased liikusid aktiivselt rühmades loodusainete õpetajate poolt ettevalmistatud õpperajal, erinevates punktides tuli lahendada praktilisi ülesandeid. Neeruti Eesjärve punktis määrati koos keemiaõpetajaga järvevee happesust, vaadeldi läbipaistvust ja värvust, mõõdeti areomeetriga veetihedust, arutleti tulemuste üle. Neeruti Tagajärve punktis püüti kahvaga järve põhjaloomastikku ja määrati bioloogiaõpetaja juhendamisel liike, lahendati kordavaid ülesandeid, tutvuti veeohutuse nõuetega. Füüsikaõpetaja abiga saadi hakkama tule tegemisega ilma tikkudeta välgumihklita, valida oli patareide, fooliumi, puupulga ja vibu, kumerläätsede ja teiste vahendite vahel. Sadulamäel tegutseti koos geograafiaõpetajaga nõlvade kalde ja kõrguse määramisel, mõõdeti puude ümbermõõtu, teostati ilmavaatlusi, arutleti pinnamoe ja erinevate põhjuste üle. Tornimäel tuli bioloogiapunktis määrata koljude järgi loomaliike, kasutada mikroskoopi ja luupi taimede ja selgrootute määramiseks, korrata samblike liike. Õpperajal olid ka üldpunktid, kus koos rühmaga leiti vastuseid Neeruti looduse (linnuliigid, puude ja põõsaste liigid) ja kaitseala kohta, arutleti metsatüüpide ja õhu puhtuse üle. Võimalus oli lahendada ka ristsõna ja loomingulisi ülesandeid, samuti tuli mõõta oma pulssi jne. Õpilased said teha koostööd, kasutada loovust ja leidlikkust, korrata põhikoolis omandatud teadmisi, nautida ilusat ilma. Sel nädalal oli ka koolis liikumisnädal, mis haakus kenasti õuesõppepäevaga. Õpilaste arvates oli tore ja lõbus, huvitav ning õpetlik päev koos aktiivse liikumisega värskes õhus, sai õppida ka palju uut. Samuti kiideti sõbralikke ja abivalmis õpetajaid ning arvati, et aega punktide läbimiseks oleks võinud rohkemgi olla. Siret Pung, bioloogiaõpetaja Fotod: Siret Pung, Maarja Põder, Alis Münter, Liina Leinmets ja Kirsti Kasemets

29. ja 30. septembril toimusid 9. klasside õpilastele põnevad loodusõppepäevad Neeruti järvede ümbruses. Meie õpetajad Siret Pung, Maarja Põder, Kirsti Kasemets, Liina Leinmets ja Alis Münter olid neli õppeainet (bioloogia, keemia, geogaafia ja füüsika) lõiminud kokku üheks terviklikuks loodusseikluseks, mis õpilased värskesse õhku liikuma viis ja uusi teadmisi praktilisel viisil omandama pani.

4.abd klassidel oli täna tore ja aktiivne lõimingupäev, kus omavahel ühendati matemaatika ja eesti keel. Pärlimäng pani lapsed liikuma ja matemaatikat lahendama ning QR-koodi jahis nuputati eesti keelega seotud teemadel.

Vaata, mis on uut Kadrina valla kodulehel

Euroopa Liidu struktuurifondid

Erasmus+

Haridus- ja Noorteamet

Tartu Ülikool

Tallinna Tehnikaülikool

Eesti Lennuakadeemia

Tervist edendavad koolid (TEK)

VEPA Käitumisoskuste Mäng

ProgeTiigri programm

Kiusamisvaba Kool

KiVa programm

Ettevõtlik Kool

EMU logo transparent 01

Unesco logo

TLU

tulevikukool
Kadrina Keskkool otsib oma meeskonda riigikaitseõpetajat. Pakume tööd