Kuna selle nädala tundide teemaks on My Homeplace, siis oli tore õpitud sõnu reaalsete paikade ja ehitistega kokku panna.Põnev oli ka teed juhatada ja seda just inglise keeles.Kadrina alevik sai palju selgemaks ja rollimäng andis juurde julgust inglise keeles rääkida. Õpetaja: Signe Ojasalu
Ilmad on muutunud sügiseselt sombuseks ja pimedaks. Aeg on üle vaadata oma helkurid.1. klassid meisterdasid ise helkurid ja kinkisid need õpilastele, kellel see puudus. Sõiduõpetaja Vahur Kalind tegi ka kõikidele algklassidele helkurikoolitust. Helkurinädalal vaadati õpetlikke filme ja lahendati töölehti. Nädala jooksul tuletati meelde helkuri vajalikkus ja kasulikkus. 1. klasside õpetajad
Loovuse pesa – tule värvi, joonista ja lase fantaasial lennata! Lego-pesa – pane sõpradega kokku midagi ägedat ja loo oma miniatuurne maailm! Rahupesa – koht, kus saab lihtsalt olla, hingata ja puhata mõtetest. Need pesad on loodud selleks, et iga õpilane leiaks endale vahetunni jooksul mõnusa koha, kus taas laadida, suhelda ja olla loov. Tule avasta oma lemmikpesa!
Oktoobrikuu viimastel nädalatel tähistasime koolis CodeWeek 2025 raames koodinädalat. 1. kooliaste uuris, kas värvi,- nool- ja piltkoodide järgi on võimalik pilte joonistada. 3. klassid said teada, kuidas täpsemalt käib see Scratchis programmeerimine ja kuidas Codey Rocky robotid liikuma hakkavad. Tutvuti ka lihtsamate programeerimise keskkondadega RunMarco, Bit by Bit, Kodable, Rodocodo ja küberturvalisuse mänguga Spoofy.1. kooliastme tegevusi planeerisid õpetajad Mare Kütt ja Karolin Kask. 4.-9. klassil oli võimalus osaleda KüberPähkli testimises. 7.-12. klass sai osaleda KüberPuuringu voorus. 29.10 toimus koolis Kahoot kolmapäev, mis sel korral oli halloweeni teemal. Kõigile huvilistele oli oktoobri lõpuni võimalus osa võtta Tinditoobrist. Õpetajatele toimus Canvat tutvustav koolitus, mida viisid läbi õpetajad Herdo Kala ja Karolin Kask. Kadrina Keskkooli õppeaasta läbiv teema on tehnoloogia ja innovatsioon. Euroopa Liidu koodinädala/programmeerimisnädala eesmärk on arendada loovust, probleemide lahendamise oskust, koostööd, algoritmilist ehk samm-sammulist mõtlemist ja digipädevusi.
Täna viis Katrin Nõlvak, Punase Risti esindaja, 7.a, 7.b, 7.c ja 8.c klassidele läbi esmaabi koolituse. Koolitusel räägiti, mis on Punane Rist, tuletati meelde esmaabi põhitõed ja arutleti tervise teemadel, sealhulgas toitumise ja une olulisuse üle. Koolitusel käsitleti järgmisi teemasid: ninaverejooks (kuidas tegutseda), jala väänamine ja sellega seotud esmaabi, kolmnurk-rätiku kasutamine ning alternatiivid, kui seda ei ole, minestamine (miks see juhtub ja kuidas tegutseda), verejooksu peatamine ja rõhkside tegemine, lämbumine – abaluude vahele löömine ja Heimlichi võte ning teadvuseta abivajajale lähenemine – ümbruse ja hingamise kontroll, vajadusel elustamine või küljele pööramine. Oluline osa koolitusest oli praktiliste harjutuste tegemine, kus õpilased said kõike õpitut ka ise läbi proovida, mis aitas teadmisi kinnistada ja julgust tegutseda reaalses olukorras. Meil on hea meel, et Katrin tuleb novembri jooksul veel külla, et läbi viia esmaabi koolitused ka 6. ja 8. klassidele. Täname Katrinit väärtusliku koolituse eest!
27. oktoobril tutvustas Liina Kolk 3. klassidele Kadrina Valla raamatukogus oma raamatut “Kas tead, ma ei lähe kassi saba alla!”. Kirjanik luges ja jutustas oma lustakatest lapsepõlvemälestustest. Lugudes oli palju toredaid ütlemisi ja kõnekäände. Koos arutati läbi, mida tähendavad “Varvast viskama”, “Ei lähe kassi saba alla”, “Kahe jalaga maa peal” ja veel mitmeid kõnekäände. Oli õpetlik ja lõbus kohtumine.
Meie õpetajad jätkasid enesetäiendamist ka teisipäeval, mil koolitaja Ruta Püvi viis läbi koolituse „Andekas õpilane ja andekust toetav kool“. Koolitusel arutleti, kuidas märgata ja toetada andekaid õpilasi, kuidas luua neile arendav ja motiveeriv õpikeskkond ning milliseid praktilisi võtteid ja hindamisviise kasutada, et iga laps saaks oma tugevused särama lüüa. Õpetajad said mitmeid häid ideid diferentseerimiseks, loovuse ja enesekindluse toetamiseks ning koostöö tugevdamiseks nii õpilaste kui ka lapsevanematega. Sellised koolituspäevad innustavad ja aitavad meil kujundada kooli, kus iga õppija saab oma potentsiaali täielikult avada.
Meie koolis tähistasime seda mõnusate lugemishetkedega – raamatud said hääle ja kuulajad said osa põnevatest lugudest. Jagame killukesi 5.b, 3.c ning 6.a ja b klassi ettelugemishetkedest.
Eelmisel reedel külastas Kadrina Keskkooli Vinni-Pajusti Gümnaasiumi tugimeeskond koos õppejuhiga. Kohtumise eesmärk oli vahetada kogemusi, jagada toimivaid lahendusi ja tutvuda meie kooli tugisüsteemi ülesehitusega. Rääkisime põhjalikult, et saame olla tänulikud, et Kadrina Keskkoolis on olemas terviklik tugimeeskond – tugiteenuste juht, sotsiaalpedagoog, eripedagoog, koolipsühholoog, logopeed ning õpetajaabid, kes toetavad igapäevaselt õpilaste arengut. Rääkisime nmbritest – meie koolis on ligikaudu 145 HEV-õpilast (umbes 30% kogu põhikooli osast), kellest pea 90 vajavad eripedagoogilist ja umbes 50 sotsiaalpedagoogilist tuge. Andsime ülevaate, kuidas toetuse korraldus on meil paindlik – lisaks individuaalsele lähenemisele toetavad õpilasi ka eriklassid ning õpetajaabid, kes on määratud hetkel ca 40 erineva õpilase juurde. Arutlesime ka dokumentatsiooni, arengukaartide, individuaalsete õppekavade ja kohtumiste kokkuvõtete üle. Oli väga tore ja sisukas lõunapoolik, mis andis võimaluse jagada oma kogemusi ja õppida üksteiselt. Tekst: Kadi Murakas