• Kategooria

  • Puhasta

17.–21. novembril võõrustas Kadrina Keskkool Erasmus+ projekti raames kahte õpetajat Itaaliast, „Istituto Comprensivo Carlo Urbani Moie“ koolist. Nädala jooksul osalesid külalisõpetajad Kadrina Keskkooli tundides, külastasid Kadrina Kunstidekooli ning Rahvamaja muusikatundi. Itaalia õpetajatele avaldas muljet Eesti paindlik ja õppijakeskne koolisüsteem, mis võimaldab noortel õppida liikudes, praktiseerides ja koostööd tehes. Vestlustest selgus, et hariduskultuur erineb mitmes aspektis: nende kooli õpilased teevad kodus rohkem iseseisvat tööd ning iga õpilane õpib kooliteel selgeks vähemalt ühe muusikainstrumendi. Sellised vastastikused külaskäigud on olulised, sest loovad õpetajatele ja õpilastele võimaluse näha haridust laiemast rahvusvahelisest vaatenurgast. Koostöö ja kogemuste võrdlemine aitab mõista, millised metoodikad töötavad teistes riikides ning kuidas neid võiks kohandada oma koolikeskkonda. Lisaks pakub see õpetajatele professionaalset arengut, laiendab silmaringi ning toetab Euroopa haridusruumi sidusust. Kadrina Keskkoolil on nüüd tugevad kontaktid Itaalia kolleegidega, mis loob soodsad võimalused edasisteks koostööprojektideks. Sellised partnerlussuhted võivad tulevikus tuua kaasa veelgi rohkem külaskäike, õpirändeid ja kogemuste vahetamist nii õpetajatele kui ka õpilastele. Nädal kujunes mõlema kooli jaoks sisukaks, inspireerivaks ja vastastikku rikastavaks ning andis kindla aluse tuleviku koostööks.

3. klassid võtavad osa vabariiklikust projektist Rohejaht 2025/2026, mis kestab kuni 31. märtsini 2026. Rohejahi eesmärgiks on muuta Eesti keskkond rohelisemaks. Kutsume ka teisi klasse Rohejahiga liituma. Kasutage kogumisel sõprade ja tuttavate abi, et muuta Eesti rohelisemaks. Täpsem info siit: https://www.kuusakoski.com/et/estonia/rohejaht Kui klass ei soovi liituda, siis on võimalus tuua küünlaümbrised ja fooliumikaaned (näiteks topsijogurtitelt) algklasside valvelaua juurde. Seal on võimalik oma nimi ja küünlaümbriste arv tabelisse kirja panna. Fooliumkaaned ja küünlaümbrised peavad olema PUHTAD. NB! Meie väikest vanaelektroonikat ei kogu. 3. klassid

Meie koolipere panustas maailma puhtamaks muutmisesse kahe nädala jooksul, kui mitmed klassid käisid koristamas Kadrina aleviku ja ümbruskonna erinevaid paiku. Leidsime nii tavajäätmeid, pakendeid kui ka mõne päris ootamatu eseme. Koristamas käisid:2.a ja 2.b klass – Laululava ja aleviku piirkond. Koguti 15 pooltäit prügikotti, prügi sorteeriti konteineritesse. Põnevamad leiud: ravimipurk pooleldi maapinnas (tuli isegi natuke kaevata) ja kuuseriisikad laululava juures.3.c klass – Vilistlaspark ja rahvamaja ümbrus → 3 väiksemat kotti prügi.4.a klass – Laululava ümbrus.4.c klass – Kooli ja rahvamaja ümbrus.5.a klass – Kadrina alevik.5.b klass – Terviserada.5.c/l klass – Tervisekeskuse ja valla raamatukogu ümbrus → 1 väiksem kott, viidi segaolmesse.6.b klass – Kergliiklustee Hulja poole.10. klass – Jussi matkarada Põhja-Kõrvemaal.11. klass – Laululava tagune, bussijaama ja kirikuaia ümbrus → 1 suurem kott segaolmejäätmeid. Suur aitäh kõigile õpilastele ja õpetajatele, kes kaasa lõid! Meie väikesed sammud aitavad hoida Kadrinat puhtama ja toredama elukeskkonnana.

Meie 3. klasside ettevõtlik projekt “Kadrina KK Krookuse Klassid” sai Kadrina vanavara laadal hoogsa alguse tänu kõigile, kes küpsetasid, meisterdasid, müüsid, ostsid kaupa ja annetasid raha ning uskusid meie ideesse. See annab meile võimaluse oma soov ellu viia – kaunistada kooli vilistlaste park kevadeks krookuseõitega.  Täname südamest vanemaid, kes aitasid kaasa toodete valmistamisel ja lapsi laadal toetasid.

Meie gümnaasiumiõpetajad osalesid 21. – 22. augustil TI-Hüppe tugiprogrammi avakoolitusel, kus räägiti õppivast psüühikast, tehisaru võimalustest, Google’i ja OpenAI rakendustest ning õpetajate koos õppimisest. Õpetajaid ootab ees põnev õppeaasta täis kohtumisi, ühist õppimist ja kogemuste jagamist.Kõik see rikastab kindlasti nii õppimist kui õpetamist.

Tänu 8. b klassi lapsevanemale Liivi Sidronile, kes Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi tudengina on liitunud harrastusteaduse projektiga „Ära eira, parem seira!“, oli ka 8. b õpilastel võimalus tutvuda selle loodusvaatluste projektiga. Tegemist on siseveekogude seiramisega, kus vabatahtlike kogutud seireandmed koos piltidega sisestatakse andmebaasi https://veestik.info/. Liivi Sidron tutvustas 13. mail bioloogiatunnis õpilastele kaasahaaravalt seda projekti ning andis ka ülevaate siseveekogude seisundist ja arvust Eestis. Järgnes praktiline vaatlustund Loobu jõe ääres, mis sai teoks 15. mail geograafiatunnis. Õpilased vaatlesid ja mõõtsid erinevaid jõega seotud näitajaid. Tööd tehti rühmadena. Igal rühmal oli vaja mingi osa andmetest koguda. Üks rühm kirjeldas vaatluskohta ja selle looduslikke olusid. Samuti tuvastati jõevee lõhn, värvus ja läbipaistvus. Selle jaoks oli hea kasutada anumat, kuhu võeti veeproov. Õpilased mõõtsid ära jõevee temperatuuri ja selle pH ning silmamõõduliselt voolukiiruse. Vaatlustulemuste abil tuvastati kaldaala taimestik. Vaadati, kas ümbruskonnas on puujuuri või oksi, mis vette ulatuksid. Uuriti veetaimestikku ning sedagi, milline on veekogu põhi. Samuti vaadeldi ümbruskonna ja kaldaala inimmõju. Kui välitööd olid tehtud, sai minna klassi ja andmed sisestada https://veestik.info/ andmebaasi. Veestik.info on andmebaas, kuhu kogutakse siseveekogude seireandmeid koos piltidega. Vaatlused on kõigile huvilistele nähtavad. Andmebaasi abil on võimalik teada saada, milline üks või teine veekogu välja näeb ning millised on sealsed looduslikud olud. Lisaks sellele saavad kogunenud andmeid kasutada teadlased. Kui samast kohast on tehtud pildid mitmel ajahetkel, on see suurepäraseks materjaliks võimalike keskkonnamuutuste hindamisel. Kui on detailselt kirjeldatud ümbrust või lisatud mõni mõõtmistulemus, on see oluliseks infoks veekogu seisundi mõistmisel. Aitäh Liivi Sidronile huvitava ja kasulikku võimalust pakkumast ning õpilaste innustamise ja juhendamise eest! Tekst ja fotod – Kirsti Kasemets, Siret Pung

Liitusime sügisel Eesti Lastekirjanduse Keskuse poolt välja kuulutatud Lugemisisu programmiga. Programmi eesmärk on innustada lapsi lugema. Õpilased lugesid raamatuid ja täitsid põnevaid ülesandeid lugemispassis. Osales 79 1.- 4. klassi õpilast.Igat, vähemalt viis raamatut lugenut, ootas lugemisdiplom. Reedel, 16. mail toimus raamatukogus lõpuüritus. Parimad lugejad, 48 õpilast said diplomid, järjehoidjad ja väikese maiustuse. 2.b klassi õpilased esitasid vahva luuletuse ja 4.b klassi Bert Sebastian luges ette muinasjutu. Lõpetuseks mängiti loetud raamatute põhjal koostatud Kuldvillakut. Lugemissaalis oli näitus lugemispassidest. Aitäh kõigile! Lugemisisu – Eesti Lastekirjanduse Keskushttps://elk.ee/opetajale/lugemisisu Aino Põldaas ja Jana Sillajõe

Meie projektinoored veetsid kaks sisukat ja põnevat päeva Pärnus, kus nad said uusi teadmisi, arendasid meeskonnatööoskusi ja tutvusid Pärnu linnaga! Täname: See oli meie viimane kohtumine.Projektis osalesid: Sõmeru Põhikool (juhtpartner), Kadrina Keskkool, Rakvere Reaalkool, Väike-Maarja Gümnaasium ja Rakke Kool. Teadmised ja kogemused käivad käsikäes!Suur aitäh kõigile osalejatele ja partneritele, kes selle projekti eriliseks muutsid! Uute kohtumisteni!

Vaata, mis on uut Kadrina valla kodulehel

Euroopa Liidu struktuurifondid

Erasmus+

Haridus- ja Noorteamet

Tartu Ülikool

Tallinna Tehnikaülikool

Eesti Lennuakadeemia

Tervist edendavad koolid (TEK)

VEPA Käitumisoskuste Mäng

ProgeTiigri programm

Kiusamisvaba Kool

KiVa programm

Ettevõtlik Kool
EMU logo transparent 01 TLU

unescologotulevikukool