• Kategooria

  • Puhasta

Üle-eestilises rahatarkuse viktoriinis „Olen rahatark!“ osales kokku 1720 õpilast 22 koolist. Viktoriinis oli 29 küsimust, mille eest oli võimalik koguda maksimaalselt 46 punkti. Rõõm on näha, et nii koolis kui kodus on rahatarkusele ja keskkonnateemadele sisukalt tähelepanu pööratud – just neil teemadel vastati kõige kindlamalt ja teadmiste põhiselt. Veidi keerulisemaks osutusid riigirahanduse ja maksustamise teemad: Kadrina koolist osalesid kõik kolm valikkursuse „Rahatarkus“ rühma (4.–6. klass). Meie kooli noored tõid kokku 9 kohta, mis on suurepärane tulemus! Jätkame rahatarkuse õppimist – koos teadmiste ja teadliku käitumisega kujundame targema tuleviku. Aitäh kõikidele osalejatele ja palju õnne neile, kes mahtusid esimese 222. hulka

Tänu 8. b klassi lapsevanemale Liivi Sidronile, kes Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi tudengina on liitunud harrastusteaduse projektiga „Ära eira, parem seira!“, oli ka 8. b õpilastel võimalus tutvuda selle loodusvaatluste projektiga. Tegemist on siseveekogude seiramisega, kus vabatahtlike kogutud seireandmed koos piltidega sisestatakse andmebaasi https://veestik.info/. Liivi Sidron tutvustas 13. mail bioloogiatunnis õpilastele kaasahaaravalt seda projekti ning andis ka ülevaate siseveekogude seisundist ja arvust Eestis. Järgnes praktiline vaatlustund Loobu jõe ääres, mis sai teoks 15. mail geograafiatunnis. Õpilased vaatlesid ja mõõtsid erinevaid jõega seotud näitajaid. Tööd tehti rühmadena. Igal rühmal oli vaja mingi osa andmetest koguda. Üks rühm kirjeldas vaatluskohta ja selle looduslikke olusid. Samuti tuvastati jõevee lõhn, värvus ja läbipaistvus. Selle jaoks oli hea kasutada anumat, kuhu võeti veeproov. Õpilased mõõtsid ära jõevee temperatuuri ja selle pH ning silmamõõduliselt voolukiiruse. Vaatlustulemuste abil tuvastati kaldaala taimestik. Vaadati, kas ümbruskonnas on puujuuri või oksi, mis vette ulatuksid. Uuriti veetaimestikku ning sedagi, milline on veekogu põhi. Samuti vaadeldi ümbruskonna ja kaldaala inimmõju. Kui välitööd olid tehtud, sai minna klassi ja andmed sisestada https://veestik.info/ andmebaasi. Veestik.info on andmebaas, kuhu kogutakse siseveekogude seireandmeid koos piltidega. Vaatlused on kõigile huvilistele nähtavad. Andmebaasi abil on võimalik teada saada, milline üks või teine veekogu välja näeb ning millised on sealsed looduslikud olud. Lisaks sellele saavad kogunenud andmeid kasutada teadlased. Kui samast kohast on tehtud pildid mitmel ajahetkel, on see suurepäraseks materjaliks võimalike keskkonnamuutuste hindamisel. Kui on detailselt kirjeldatud ümbrust või lisatud mõni mõõtmistulemus, on see oluliseks infoks veekogu seisundi mõistmisel. Aitäh Liivi Sidronile huvitava ja kasulikku võimalust pakkumast ning õpilaste innustamise ja juhendamise eest! Tekst ja fotod – Kirsti Kasemets, Siret Pung

14. mail toimus Kadrina Keskkoolis 3. klasside maakondlik õpioskuste olümpiaad, kus osales 18 Lääne-Virumaa kooli. Õpilaste õpioskuste õpetajad-juhendajad said olümpiaadi ajal osa kultuuriloolisest rännakust läbi Kadrina koos Kadrina Keskkooli meediaõpetaja ja saunaministri Rein Sikuga.  Tema veetud ringkäik kandis pealkirja „Kadrina kummalised kohad ja uskumatud juhtumised” ning selle käigus väisati giidi sõnul „tulivee tulistamise platsi, raudset ristisalu, mutionu hauda, kirikaias asuvat pudrupeidikut, sarvikunäoga sammast ning nõiapõletamise paika.” Samalaadseid ringkäike veab Sikk ka Kadrinas etenduva teatrilavastuse „Teemaja paks” eel, tutvustades kaugemalt tulijaile Kadrina koduloo kummalisi ja vähetuntud aspekte. Kõige lõpuks külastasid aga Kadrinat väisanud õpioskuste õpetajad saunapealinna sauna, kus said osa kogukonna tavadest ja Kadrina Saunaklubi ning selle sõprade poolt kokku kantud saunamuuseumi varadest. Tekst ja fotod – Rein Sikk

21. mail 2025 oli Kadrinas emakeeleausamba 31. aastapäev. Selle puhul viisime 22. mail ausamba jalamile lillekimbu, avaldamaks austust eesti keelele ja selle kandjatele. Traditsiooniliselt korraldasid emakeeleõpetajad tänuürituse tublidele õpilastele, kes on saavutanud häid tulemusi emakeelega seotud konkurssidel, olümpiaadidel ja võistlustel. Suur rõõm oli näha, et kohal oli arvukalt õpilasi – paljud neist ka tõelised raamatuhuvilised! Tänuüritus toimus Kadrina raamatukogus. Täname südamest raamatukogu toredat pererahvast, kellega on alati suur rõõm koostööd teha!

Täna oli meie koolimaja täis põnevust ja rõõmsat elevust – külas käisid tulevased 1. klassi õpilased. Lapsed kohtusid oma tulevase õpetajaga, uudistasid koolimaja, nautisid väikest ampsu sööklas ning said osaleda kahes koolitunnis. Päev oli täis avastamisrõõmu ja jättis kõigile südamesse sooja tunde. Sügiseks ootame teid juba tagasi – seekord päris oma koolipinki! Põhikooliastme õppejuht Liina Suurkivi

16. mail toimus Tartus, Haridus- ja Teadusministeeriumi saalis 26. ajalooalaste uurimistööde konkursi lõppkonverents. Ajalooalaste uurimistööde konkursi patrooniks on Eesti Vabariigi president Alar Karis. Võistluse teemaks oli sel õppeaastal “Kestmine ja katkemised”. Konkursile saadeti 59 uurimis- ja 21 loovtööd. Sündmusel osales Eesti Vabariigi presidendi Alar Karise abikaasa Sirje Karis, kes pidas autasustamistseremoonia avakõne. Oma sõnavõtus mõtiskles ta selle üle, kuidas vaatamata mitmesugustele ja erinevatele, teinekord ka väga rasketele katkemistele ja katkestustele, oleme Eestis ikka kestma jäänud. Veel enam: me oleme osanud pea igast katkestustest leida ka midagi sellist, mis on aidanud alati edasi minna. Kadrina Keskkoolist tunnustati Eesti Ajaloo- ja Ühiskonnaõpetajate Seltsi tänukirja vääriliseks gümnaasiumi uurimistööde arvestuses Lisandra Kormoši (11. kl) „Pixner OÜ arengulugu aktsiaseltsist tänapäevani“. Lisaks pälvis Lisandra töö eripreemia Virumaa Muuseumilt. Töö juhendaja oli õpetaja Evelin Tiiter.Ühisfoto autor Aldo Luud, teine foto Lisandra Kormoši erakogust.

Täna oli õpetajatel võimalus osa saada inspireerivast külalistunnist. Koolis käisid tundi andmas Hea hariduskorralduse spetsialistid Marika Saar ja Kreet Poolma, kes kutsusid mõtlema haridusuuenduste ja muutuste juhtimise üle. Fookuses olid mitmed olulised teemad, sealhulgas:Haridusuuendused muutuste juhtimise kontekstisADKAR-mudel ja innovatsiooni komistuskividUuenduslike ideede loomine ainevaldkondade lõimimiseksKäitumistüübid ja erinevuste mõistminePõlvkondade erisused ja meeskonnarollid Keskseks mõtteks jäi:“Iga muutus algab küsimusest, mitte vastusest. Uuendus ei pea olema suur – ta peab olema tähenduslik. Sina oledki uuenduse kandja.” Aitäh Marikale ja Kreetile inspireeriva kohtumise eest!

Kevadkargetel päevadel, 15. – 19. mai olid Kadrina Keskkooli õpilased oma silmaringi laiendamas Suurbritannia pealinnas Londonis. Alljärgnevalt mõned mõtted osalenud õpilastelt. Saime tutvuda teise kultuuriga ning kogeda tõelise suurlinna elu. Saime veeta lõbusalt aega oma klassikaaslastega! Minu jaoks oli see reis väga eriline. Kärolin 9.B Nägime ja külastasime palju olulisi vaatamisväärsusi. Mõistsime, kui uskumatult suur linn London tegelikult on. Saime väga palju häid elamusi, uusi teadmisi ning kogemusi. Eliise 9.B Reis avardas kindlasti silmaringi. See oli võimalus näha maailmakuulsaid paiku oma silmaga (Buckinghami palee, Tower, Westminster Abbey, Kensingtoni palee). Nägime inimesi erinevatest kultuuridest. Nad tegutsevad kõik koos ning mõjutavad Londoni linnaosi alates Kensingtonist Westminsterini välja. See oli suurepärane võimalus näha, kuidas erinevatest kultuuridest inimesed koos elavad ja panustavad linnaelu rikastamisse. Isiklikult mulle andis võõras keskkonnas navigeerimine (kohaliku metroo kasutamine), iseseisvalt otsuste tegemine ja suhtlemine kohalikega iseseisvust ja enesekindlust. Saime praktiseerida seitsme aasta jooksul õpitud inglise keelt. See on oskus, mis on hindamatu praegu ja ka tulevikus. Londoni reis oli palju enamat kui lihtsalt tore ajaviide. See oli hariv, kultuuriliselt rikastav ja isiklikult arendav kogemus, mis jättis kustumatu mulje ja andis palju väärtuslikke mälestusi. Kristo 9.B Reisil Londonisse nägin ikoonilisi vaatamisväärsusi, mida olin varem näinud ainult piltidel. Proovisin kohalikke toite ja tutvusin suurlinna atmosfääriga. Muidugi sain ka lennukiga reisimise kogemuse ja tunde, kuidas olla tänaval ilma internetita. Lisette 9.B Sain uusi elamusi ja kogusin mälestusi ajast koos klassikaaslastega. Sain aimu, kuidas liigelda Londonis metrooga ja – maitsta uusi toite! Grete 9.A Tasus osaleda. Nägin maailma ja arenes keeleoskus. Egert Helir 9.B Londonis käimine oli väga tore ja meeldejääv kogemus. Nägime palju tuntud kohti, saime uusi teadmisi nii ajaloo kui ka kultuuri kohta ning muidugi harjutada inglise keelt. Mul on väga hea meel, et sain sellest reisist osa võtta! Reti 9.B Nägime maailmakuulsaid vaatamisväärsusi, õppisime uusi fakte ajaloo ja kultuuri kohta, harjutasime inglise keelt päriselus. Sõbrunesime rohkem klassikaaslastega ning saime uusi kogemusi ja mälestusi. Tore oli proovida kohalikku toitu ja jälgida eluolu. Reis andis vaheldust koolielule, sai iseseisvust harjutada ja oli lihtsalt väga lõbus ja meeldejääv. Laurete 9.B London on ju Euroopa Liidust väljas ja avastada, mis on väljaspool Eestit ja EL-i on ju vahelduseks äge! Joosep 9.B Mõtted kogus kokku õpetaja Signe Ojasalu, õpilaste saatja reisil. Täname väga oma imelist reisijuht Aleksandrit! Täname oma vanemaid, kes meile selle toreda reisi Londonisse võimaldasid. Aitäh! Tekst ja fotod – Signe Ojasalu

Vaata, mis on uut Kadrina valla kodulehel

Euroopa Liidu struktuurifondid

Erasmus+

Haridus- ja Noorteamet

Tartu Ülikool

Tallinna Tehnikaülikool

Eesti Lennuakadeemia

Tervist edendavad koolid (TEK)

VEPA Käitumisoskuste Mäng

ProgeTiigri programm

Kiusamisvaba Kool

KiVa programm

Ettevõtlik Kool
EMU logo transparent 01 TLU

unescologotulevikukool

Kadrina Keskkool otsib oma meeskonda eesti keele ja kirjanduse õpetajat, matemaatikaõpetajat, sotsiaalpedagoogi ja eriklassi õpetajat. Pakume tööd