• Kategooria

  • Puhasta

Kadrina Keskkooli HUSO suuna 11. klassi meediaõppurid tegid läbi imelise muundumise ning kehastusid Türil Eesti Ringhäälingumuuseumis ETV Aktuaalse Kaamera ajaloolise laua taga uudisteankruteks ning helistuudios kuuldemängude näitlejateks. Meediakursus lõppes traditsioonilise ekskursiooniga meie raadio- ja teleajalugu talletavasse varamusse Türil, kus kunagi asus… Euroopa kõrgeim raadiomast. Muuseumi juhataja Juhan Sihveri innustunud ja asjalikul juhendamisel said Kadrina õppurid aimu meie ringhäälingu sajandipikkusest ajaloost ning… mõnigi katsus esmakordselt magnetofoni ja makilinti. Kuuldemängupraktikumi raames tuli ehitada helidest maailm ja luua oma roll raadioteatrisse salvestatavasse etendusse unimütsidest. Teleuudiste praktika käigus tuli aga prožektorite valguses ette astuda ja linti lugeda iseenese komponeeritud uudis. Taustaks ja närvide rahustuseks kõlasid Juhan Sihveri asised õpetused ning kogemused sellest, et kõikenägev ja -salvestav kaamera pole sinu vaenlane, vaid sõber ja abiline oma sõnumi maksmapanekuks. Elevust jätkus hulgi. Rei​n Sikk, meediaõpetaja

Kevadkargetel päevadel, 15. – 19. mai olid Kadrina Keskkooli õpilased oma silmaringi laiendamas Suurbritannia pealinnas Londonis. Alljärgnevalt mõned mõtted osalenud õpilastelt. Saime tutvuda teise kultuuriga ning kogeda tõelise suurlinna elu. Saime veeta lõbusalt aega oma klassikaaslastega! Minu jaoks oli see reis väga eriline. Kärolin 9.B Nägime ja külastasime palju olulisi vaatamisväärsusi. Mõistsime, kui uskumatult suur linn London tegelikult on. Saime väga palju häid elamusi, uusi teadmisi ning kogemusi. Eliise 9.B Reis avardas kindlasti silmaringi. See oli võimalus näha maailmakuulsaid paiku oma silmaga (Buckinghami palee, Tower, Westminster Abbey, Kensingtoni palee). Nägime inimesi erinevatest kultuuridest. Nad tegutsevad kõik koos ning mõjutavad Londoni linnaosi alates Kensingtonist Westminsterini välja. See oli suurepärane võimalus näha, kuidas erinevatest kultuuridest inimesed koos elavad ja panustavad linnaelu rikastamisse. Isiklikult mulle andis võõras keskkonnas navigeerimine (kohaliku metroo kasutamine), iseseisvalt otsuste tegemine ja suhtlemine kohalikega iseseisvust ja enesekindlust. Saime praktiseerida seitsme aasta jooksul õpitud inglise keelt. See on oskus, mis on hindamatu praegu ja ka tulevikus. Londoni reis oli palju enamat kui lihtsalt tore ajaviide. See oli hariv, kultuuriliselt rikastav ja isiklikult arendav kogemus, mis jättis kustumatu mulje ja andis palju väärtuslikke mälestusi. Kristo 9.B Reisil Londonisse nägin ikoonilisi vaatamisväärsusi, mida olin varem näinud ainult piltidel. Proovisin kohalikke toite ja tutvusin suurlinna atmosfääriga. Muidugi sain ka lennukiga reisimise kogemuse ja tunde, kuidas olla tänaval ilma internetita. Lisette 9.B Sain uusi elamusi ja kogusin mälestusi ajast koos klassikaaslastega. Sain aimu, kuidas liigelda Londonis metrooga ja – maitsta uusi toite! Grete 9.A Tasus osaleda. Nägin maailma ja arenes keeleoskus. Egert Helir 9.B Londonis käimine oli väga tore ja meeldejääv kogemus. Nägime palju tuntud kohti, saime uusi teadmisi nii ajaloo kui ka kultuuri kohta ning muidugi harjutada inglise keelt. Mul on väga hea meel, et sain sellest reisist osa võtta! Reti 9.B Nägime maailmakuulsaid vaatamisväärsusi, õppisime uusi fakte ajaloo ja kultuuri kohta, harjutasime inglise keelt päriselus. Sõbrunesime rohkem klassikaaslastega ning saime uusi kogemusi ja mälestusi. Tore oli proovida kohalikku toitu ja jälgida eluolu. Reis andis vaheldust koolielule, sai iseseisvust harjutada ja oli lihtsalt väga lõbus ja meeldejääv. Laurete 9.B London on ju Euroopa Liidust väljas ja avastada, mis on väljaspool Eestit ja EL-i on ju vahelduseks äge! Joosep 9.B Mõtted kogus kokku õpetaja Signe Ojasalu, õpilaste saatja reisil. Täname väga oma imelist reisijuht Aleksandrit! Täname oma vanemaid, kes meile selle toreda reisi Londonisse võimaldasid. Aitäh! Tekst ja fotod – Signe Ojasalu

Energia Avastuskeskuses läbiti aktiivõppeprogramm “Energia jälil, mis käsitles põhikooli energiateemasid ühtse tervikuna, lõimides kokku loodusõpetuses, füüsikas, keemias ja geograafias saadavaid teadmisi. Vaja läks ka rohkelt matemaatikaoskust. Programmi eesmärgiks oli õpilasteni viia arusaam, et elu aluseks Maal on Päikeselt pärinev energia, mis muundub ühest liigist teise, salvestub ja vabaneb ning mida me kõik kasutame. Lisaks vaadati välgu demonstratsiooni ja uut planetaariumifilmi “Taevatuled”. Jäi aega tutvuda erinevate eksponaatidega ja ka uue püsinäitusega “Elu ja surma ring”. Poiste lemmikuks osutus uus püsinäitus “Solaride ja päikeseenergia. Võimalus teha võimatut!”, kus sai ennast panna proovile päikeseauto piloodina. Õpilasi saatsid õpetajad Merle Kärdla, Kai Tamm ja Alis Münter.

6. ja 8. mai hommikul suundusid seitsmendad klassid, silmad unised, kuid suu naerul, bussi, et sõita Saadjärve lõunakaldale. Ees ootasid kaks õppeprogrammi: “Liustike pärandus Eestimaa pinnal” ning “Järv elukeskkonnana: veeselgrootud, järveuuringud kaldalt”.⁣ Päeva ühes osas külastasid õpilased Jääaja Keskuse püsinäituseid, kus giidi juhendamisel tutvuti, kuidas ja miks on Maa kujunenud selliseks, nagu see praegu on. Täpsemalt saadi aimu, kuidas on meie Eestimaa „mäed“ tekkinud ning milline on Eesti geoloogiline ehitus. Päeva lõpuks oskasid õpilased vastata, kas Neeruti pinnamoodi on kujundanud Kalevipoeg või liustikud.⁣ Teises osas kehastusid õpilased limnoloogideks ning uurisid Saadjärve elustikku. Kummikud jalas, suunduti kahvaga järve põhjaelustikku püüdma. Eraldi tähelepanu väärivad õpilased, kes suutsid ka kummikutes jalad märjaks saada. „Parim asi üldse!“, hõikas üks õpilane. Õpetajana oli rõõm näha pühendunud noori, kes trotsisid nii muda, kuhu jalg pidevalt sisse vajus, kui ka kive, mis suurendasid järve sisse kukkumise tõenäosust. Õnneks keegi üleni märjaks ei saanud. Hiljem määrati kõik kahvaga püütud isendid klassiruumis juhendajate ning määrajate abiga. Tagasi Kadrinasse jõudes olid õpilased samasugused nagu hommikulgi- väsinud ja rõõmsad, mõni ainult pisut niiskem.⁣ Täname Keskkonnainvesteeringute keskust toetamast, õpetaja Siret Punga korraldamast ning Jääaja Keskust meid vastu võtmast!⁣ Tekst – Kevin Ambus⁣Fotod – Kevin Ambus, Siret Pung⁣

8. klassi õpilased Johanna Põld ja Maarja Korka viisid õpetaja Katrin Mägi juhendamisel läbi põneva õuesõppepäeva Vainupeal! Õpilasi toetas ka õpetaja Kevin Ambus. Töötubades uuriti metsarindeid, samblikke, merekarpe, põõsaid, puhmaid, rannataimi ning räägiti igaüheõigustest looduses. Päev kulmineerus vahva maastikumänguga, kus läbiti 10 kontrollpunkti imeilusa Vainupea küla ja selle ümbruse looduses. Mängu ülesanded olid erinevate õppeainetega seotud, vastamisel sai näidata üldteadmisi nii kultuuri – kui ka spordivaldkonnast, paljud ülesanded olid seotud eelkõige keskkonnaalaste teadmistega. Päeva lõpus jagati tänukirju ja tunnustusi tublidele osalejatele! Suur tänu Johanna, Maarja, õpetaja Katrin Mägi ja Kevin Ambus – oli õpetlik ja meeldejääv päev! Tekst – Mirell ViruFotod – Johanna Põld ja Maarja Korka

18 Kadrina Keskkooli 11. klassi õpilast osales 2024. aasta novembrikuus Eesti Geoloogiateenistuse poolt läbiviidud Maapõuenädala raames organiseeritud maapõue viktoriinil. Viktoriinist võttis osa üle 2200 õpilase 49-st koolist üle Eestimaa. Igast maapõuenädala viktoriini võitnud koolist kutsuti 20 õpilast koos õpetajatega aprillis-mais Eesti Geoloogiateenistuse Arbavere uuringukeskust külastama. Selliseid koole oli põhikoolide arvestuses kuus ja gümnaasiumite arvestuses 10. Transpordi Arbaverre ja tagasi organiseeris ja maksis kinni Eesti Geoloogiateenistus. Kadrina Keskkooli õpilased külastasid Arbavere uuringukeskust koos Laekvere Põhikooli õpilastega 28. aprillil. Päev algas Eesti Geoloogiateenistuse direktori Sirli Sipp Kulli tervitussõnade ja loenguga, milles anti ülevaade asutuse ajaloost ja tegevustest. Õpilastele näidati Eesti Geoloogiateenistuses valminud filmi „Eestimaa geoloogiline ajalugu läbi kahe miljardi aasta“. Peale seda oli aeg kehakinnituseks ja töötubade toimumiseks. Esimese töötoa käigus saadi teadmisi, kuidas tunda ära erinevaid kivimeid ja mineraale. Töötoa toimumise ajal võisid õpilased endale koju kaasa võtta kivimite näidiseid – põlevkivi, glaukoniitlubjakivi. Teises töötoas tutvustati õpilastele Arbaveres asuvate puursüdamike näidiseid. Arbarerre on kokku kogutud Eesti puuraukude puursüdamikud. Neid säilitatakse hoidlates asuvates kastides. Puursüdamikke uurides saab olulist teavet Eesti maapõue kohta. Päeva lõpuosa veedeti Teadusmajas, kus selgitati Kahoot viktoriini abil välja, kes oli päeva jooksul kõige rohkem räägitust tähele pannud ja meelde jätnud. Anneliise Aasa sai kahe kooli konkurentsis Kahoot viktoriinil kolmanda koha ja sai selle eest magusa auhinna. Kadrina Keskoolile kingiti Maapõuenädalal eduka esinemise eest õppevahend „Maapõue seljakott – kriitilised toormed meie igapäevaelus“. Tegemist on RISBRIEFCASE’i projektis koostatud õppevahendiga, mille eesmärgiks on noortele teadvustada maavarade ja kriitiliste toormete olulisust meie igapäevaelus. Õpilasi saatsid õpetajad Kirsti Kasemets ja Mariza Lillepea. Päev oli huvitav ja õpetlik! Tekst ja fotod – Kirsti Kasemets.

Aprilli lõpus osalesid 8. klasside õpilased õppeprogrammis „Fotosüntees on elu alus“, mis toimus Sagadi looduskoolis ja Oandu loodusrajal. Õppepäev toimus Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) toel. Teadmised taimede fotosünteesi ja hingamise kohta said looduskoolis kinnitust juhendaja selgituste, õppefilmi ja rühmatööde kaudu. Arutelu ja eksperimendi käigus selgusid ka uued teadmised. Seejärel suunduti Sagadi metsamuuseumisse, kus saadi rühmades ülesandeid täites vastuseid puude ja metsanduse, samuti metsaelustiku kohta. Õpilastele meeldis, et sai ka ise vabalt muuseumis ringi vaadata ning aktiivselt tegutseda. Pärast lõunaeinet värskes õhus läbiti umbes 4,7 km pikkune Oandu loodusrada, kus tuli taas rühmades lahendada erinevaid ülesandeid otsides vastuseid ka stendidelt. Raja lõpus ootas juhendaja, kes kõikide ülesannete vastused koos rühmaga läbi arutas ja vajadusel selgitusi jagas. Lisaülesanne anti veel kooligi kaasa. Paljudele õpilastele meeldis, et õppepäev oli mitmekesine ja palju sai ka värskes õhus liikuda ning aktiivselt tegutseda, koos sõpradega nutivabalt aega veeta. Ülevaade fotosünteesist on nüüd palju põhjalikum ja selgem! Siret Pung, bioloogiaõpetaja Fotod: Siret Pung, Sirje Eirand, Maarja Põder

Vaata, mis on uut Kadrina valla kodulehel

Euroopa Liidu struktuurifondid

Erasmus+

Haridus- ja Noorteamet

Tartu Ülikool

Tallinna Tehnikaülikool

Eesti Lennuakadeemia

Tervist edendavad koolid (TEK)

VEPA Käitumisoskuste Mäng

ProgeTiigri programm

Kiusamisvaba Kool

KiVa programm

Ettevõtlik Kool
EMU logo transparent 01 TLU

unescologotulevikukool