• Kategooria

  • Puhasta

13.11.204 külastasid meie 10.–12. klassi INTE suuna õpilased Riigikogu. Seal kohtusime noorte ja inspireerivate riigikoguliikmetega Henrik Terras ja Hanah Lahe, kes jagasid oma teekonda riigikokku. Selgitasid, mida tähendab olla riigikoguliige ning rääkisid palju muud põnevat. Lisaks harivale ja avardavale vestlusele tehti õpilastele ringkäik Riigikogus, kus tutvuti hoone ajalooga. Päeva tipphetkeks oli Riigikogu infotund, kus teemad olid tulised ja kõnelejad emotsionaalsed – see pakkus noortele nii teadmisi kui ka elamusi. Päeva teises pooles suundusime Rakett 69 teadusstuudiosse, kus loovus ja meeskonnatöö pandi proovile. Tiimides ehitati grilltikkudest võimalikult pikk torn ja disainiti pallide sorteerimismasinaid. Tulemuseks- väga leidlikud lahendused, palju naeru ja uusi oskusi! Aitäh Kristjan-Erik Tšistotin ja Martin Aas, et korraldasite selle sisuka ja põneva päeva!

17. oktoobril külastasid 10. ja 12. klasside INTE ja LOTE suuna õpilased Eesti Lennuakadeemiat, kus koolitatakse spetsialiste lennundusettevõtetele. Rakenduskõrgkool on asutatud 1993. aastal ja 2008. aastal Eesti Lennuakadeemiaks ümber nimetatud õppeasutusest on tänaseks saanud üks tihedama vastuvõtukonkursiga kõrgkool Eestis. Lennuakadeemia on rahvusvaheliselt hinnatud lennunduse koolitus- ja arenduspartner. Kõrgkoolis saadav unikaalne ja praktiline haridus ning kaasaegne õppekeskkond motiveerivad üha enam noori lennunduse vastu huvi tundma. Meid tervitas Lennuakadeemia rektor, Kadrina Keskkooli vilistlane (1992) Koit Kaskel. Ehkki koostööleping kahe haridusasutuse vahel sõlmiti juba mõni aasta tagasi, said koolijuht Evelin Teiva sõnul koostöövõimalused nüüd uue hingamise. Kohtusime ka meie kooli vilistlase Brit Katriin Murumägiga, kes alustas sellel sügisel Lennuakadeemias õpinguid lennukorralduse erialal (õppeaeg 3 aastat). Briti sõnul on Lennuakadeemiasse raske sisse saada ning õppimine nõuab pingutust, eriti oluline õppeaine on matemaatika. Ta rääkis ka põnevast tudengielust ja huvitavatest üritustest, mida korraldatakse. Pärast ringkäiku koolis oli kõikidel võimalus heita pilk Tartu Lennujaama territooriumil asuvasse õhusõidukite ehituse ja hoolduse angaari. Saadi teada, kuidas juhitakse lennukiliiklust ja kuidas õpitakse piloodiks. Üllatas, et tehnika alal on koolist üsna suur väljalangevus. Kõikidel oli ka võimalus piloodiametit lennusimulaatoril proovida. Õpilaste arvates oli huvitav, et piloodiks õppides lennatakse enne lennukisimulatsiooni tegelikult päris lennukiga, et tunne kätte saada. Üldiselt tõdeti, et lennundus on palju huvitavam kui esmapilgul paistab. Tekst: Evelin TiiterFotod: Evelin Teiva

Enne koolivaheaega, 17. oktoobril osalesid 11. klassi INTE ja LOTE õppesuuna õpilased Sagadi looduskoolis toimunud keskkonnaalases õppeprogrammis „Uurimuslik keskkonnaseiklus“. Erinevate näidete ja tegevuste abil korrati üle ja selgitati erinevaid teadusliku uurimismeetodi etappe, peamisi loodusteaduslikke uurimismeetodeid ja vahendeid. Seejärel oli võimalus rühmades maastikumängu vormis teadmisi ka praktiliselt rakendada. Sagadi mõisa pargis, härrastemajas, dendropargis ja looduskoolis läbiti erinevad punktid, kus olid ülesanded vaatlusteks ja mõõtmisteks, andmete kogumiseks ja ülesannete lahendamiseks. Tuli mõõta erinevate meetodite abil puu kõrgust, tutvuda mändide liikidega ning neid mõõta, määrata sammalde abil ilmakaari, lugeda puude aastarõngaid dendrokronoloogia meetodil, veekeemia punktis määrata vee karedust, nitraatide sisaldust ja pH-d, kasutada mikroskoopi okaspuude määramiseks, mõõta ioniseerivat kiirgust mõisahoones. Programmi teises pooles koostas iga rühm ühe läbiviidud teema põhjal esitluse ning korraldati minikonverents, kus toimus esitluste kaitsmine. Kindlasti paranesid õpilaste meekonnatöö oskused, teadmised uurimuslikust õppest. Neid teadmisi läheb vaja ka uurimistööde ja praktiliste tööde koostamisel ja kaitsmisel koolis. Õppepäeva õnnestumisele aitas kaasa ilus sügisilm ning võimalus külastada uuenenud Sagadi metsamuuseumi. Õpilaste arvates oli õppeprogramm vaheldusrikas, huvitav ja kasulik, koostöö oli lõbus ja hariv. Tekst ja fotod: Siret Pung, bioloogiaõpetaja

Üllatus, hirm, tülgastus, rõõm, julgus, imetlus, segadus, kurbus … selliseid emotsioone tekitas huso-suuna õpilastes 17. oktoobril maailmakuulsa tänavakunsti superstaari Banksy hittnäituse “The Mystery of Banksy – A Genius Mind” külastamine.Banksy on Bristolis sündinud ja saladusloori varjus tegutsev graffiti- ja maalikunstnik. Õpilaste arvates pani Banksy näitus mõtlema maailmas olevate probleemide peale, sest just sõda ja sotsiaalsed probleemid olid üheks teoste põhiteemadest. Leiti, et Banksy tööd on niivõrd sügavamõttelised, geniaalsed ning hämmastavad.Banksy tööd vallutavad maailmas nii tänavaid kui oksjonimaju. Nimelt peetakse teda praeguse aja üheks hinnalisemaks kaasaegseks kunstnikuks.Päeva teine pool möödus Tallinna Teletornis, kus jaguneti gruppideks, et osaleda kahes haridusprogrammis. Tänu oma unikaalsetele funktsioonidele annab Teletorni programm „Televisoon – aken maailma” ülevaate massimeedia tekkest ja teletegemise tehnoloogiatest. Ajalooprogrammi “1991 august. Vabaduse kaitsel” läbides aga said õpilased teadmisi Teletorni ajaloost ja selle seosest Eesti taasiseseisvumisega. Mõlemad programmid lõppesid uudise koostamise ja esitlusega. Fotod: Evelin Tiiter ja Merike Sikk

7.a, b ja c klass käisid Tartu Ettevõtluskülas rahatarkust õppimas.Mäng “Ettevõtlik kodanik” andis noortele uusi teadmisi ja oskusi, kuidas toimida hea kodanikuna, millega peab tegelema ettevõtja või linnaametnik.Jalutuskäik Tartu vanalinnas andis uusi teadmisi nii rahvakultuurist kui ka eestlaseks olemisest. Tekst ja fotod: Raili Rohula

Teisipäeval, 15. oktoobril sõitsid 3. klassid Sagadisse, et osaleda õppeprogrammis “Mets meie meelte läbi”.See oli elamuslik ja mänguline õppeprogramm, kus pöörati tähelepanu Eesti metsade levinumatele puuliikidele ning õpetati neid tundma kõigi meelte abil.Tegevused toimusid Sagadi looduskoolis, metsamuuseumis, mõisapargis ja Oandu matkarajal.Ilmataat kinkis ilusa ilma ja õpilastele meeldis väga selle programmi õppetegevused. Tekst: Marge AbnerFotod: Marge Abner ja Elle Tamme

Seekord võtsid 1. klassid ette loodus- ja pärandkultuuriraja Altjal.Kohe matkaraja alguses lepiti kokku, et tuleb teha rühmatööd ning panna hoolega tähele infotahvleid ja kuulata loodusjuhti. Altja õpperajal saadi teada, kuidas määrata noore männi vanust, mis on rändrahn ning kust on pärit Altja kivid ja miks rannarahvas adru korjas.Õpilased arvasid, et loodusõpetuse tund metsas on lahe tund.

Septembrikuu lõpus, 24. septembril õppisid kõik 9. klasside õpilased loodusaineid lõimitud õuesõppepäeval Neeruti maastikukaitsealal. Õpilased liikusid aktiivselt rühmades loodusainete õpetajate poolt ettevalmistatud õpperajal, erinevates punktides tuli lahendada praktilisi ülesandeid. Neeruti Eesjärve punktis määrati koos keemiaõpetajaga järvevee happesust, vaadeldi läbipaistvust ja värvust, mõõdeti areomeetriga veetihedust, arutleti tulemuste üle. Neeruti Tagajärve punktis püüti kahvaga järve põhjaloomastikku ja määrati bioloogiaõpetaja juhendamisel liike, lahendati kordavaid ülesandeid, tutvuti veeohutuse nõuetega. Füüsikaõpetaja abiga saadi hakkama tule tegemisega ilma tikkudeta välgumihklita, valida oli patareide, fooliumi, puupulga ja vibu, kumerläätsede ja teiste vahendite vahel. Sadulamäel tegutseti koos geograafiaõpetajaga nõlvade kalde ja kõrguse määramisel, mõõdeti puude ümbermõõtu, teostati ilmavaatlusi, arutleti pinnamoe ja erinevate põhjuste üle. Tornimäel tuli bioloogiapunktis määrata koljude järgi loomaliike, kasutada mikroskoopi ja luupi taimede ja selgrootute määramiseks, korrata samblike liike. Õpperajal olid ka üldpunktid, kus koos rühmaga leiti vastuseid Neeruti looduse (linnuliigid, puude ja põõsaste liigid) ja kaitseala kohta, arutleti metsatüüpide ja õhu puhtuse üle. Võimalus oli lahendada ka ristsõna ja loomingulisi ülesandeid, samuti tuli mõõta oma pulssi jne. Õpilased said teha koostööd, kasutada loovust ja leidlikkust, korrata põhikoolis omandatud teadmisi, nautida ilusat ilma. Sel nädalal oli ka koolis liikumisnädal, mis haakus kenasti õuesõppepäevaga. Õpilaste arvates oli tore ja lõbus, huvitav ning õpetlik päev koos aktiivse liikumisega värskes õhus, sai õppida ka palju uut. Samuti kiideti sõbralikke ja abivalmis õpetajaid ning arvati, et aega punktide läbimiseks oleks võinud rohkemgi olla. Siret Pung, bioloogiaõpetaja Fotod: Siret Pung, Maarja Põder, Alis Münter, Liina Leinmets ja Kirsti Kasemets

Neljapäeval, 26. septembril, külastasid 4. klassid KiK õppeprogrammi raames Viru raba. 3,5 kilomeetrisel matkarajal õppisime tundma rabataimede ja turbasammalde mitmekesisust. Samuti saime teada, millised linnud, loomad ja putukad rabas elavad. Õpilased said aimu, missugune näeb välja kaevandatud raba ja kui raske on seda taastada. Lisaks uutele teadmistele avanes rabas sügisele omaselt väga ilus värviline vaatepilt, eriti vaatetornist. Õpilased said teada palju uut ja huvitavat, näiteks seda, et raba laukasse kukkunud asjad ei hävine ning lauka vesi ei kustuta mageduse tõttu janu. Tekst ja fotod: Kirke Külmhallik

Kooliuusikute esimene ühine matkapäev viis nad Oandu külastuskeskusesse. Seal tutvuti metsaelanikega ja nende jälgedega.Veel vaadati õppefilmi pruunkarust ning Eesti rahvusloomast hundist. Uudistati ulukite nahku ja õpiti metsloomade pabulaid tundma.Uudishimulikud loodusuurijad märkasid matkarajal valget kärbseseent, pilvikut, põdra poolt kahjustatud kuusepuud ning kobraste kelgurada.Metsaalune pakkus muudki põnevat, mida vaadata ja uurida. Metsas on hea õppida – nii arvasid esimese klassi õpilased. Kohtume metsas! Tekst ja fotod: Rita Rammo, Rea Ritsik ja Kersti Tarkmees

Vaata, mis on uut Kadrina valla kodulehel

Euroopa Liidu struktuurifondid

Erasmus+

Haridus- ja Noorteamet

Tartu Ülikool

Tallinna Tehnikaülikool

Eesti Lennuakadeemia

Tervist edendavad koolid (TEK)

VEPA Käitumisoskuste Mäng

ProgeTiigri programm

Kiusamisvaba Kool

KiVa programm

Ettevõtlik Kool
EMU logo transparent 01 TLU

unescologotulevikukool